آبنمای ریتمیک

همه‌ی ما به آب و زیبایی‌های آن جذب می‌شویم، آب تاثیر عمیق و مستقیمی بر روحیه‎ می‌گذارد و زمینه‌ساز خوبی برای آرامش فکری و روحی افراد فراهم می‎کند.
امروزه با کمک عنصر آب، آبنماهای مختلفی توسط کارشناسان این حوزه طراحی و ساخته می‌شود، آبنمای موزیکال، آبنمای ریتمیک، آبنمای کف خشک از نمونه‎‎های متداول آبنما هستند که در مکان‎های مختلف با اشکال متفاوت طراحی و اجرا می‌شود.
امروزه به منظور زیباسازی مکان‎های عمومی و فضای شهری، مجتمع‎های تجاری و مسکونی و رونق کسب و کارهای مختلف، ساخت انواع آبنمای موزیکال بسیار رایج شده است که لازم است برای اجرای صحیح و اصولی آبنما از نظر کارشناسانی که در این حوزه دارای تخصص و تجربه هستند استفاده کنیم.
هماهنگی ریتم آب به همراه موسیقی و نورپردازی زیبا و حرفه‎ای در اجرای آبنمای ریتمیک می‎تواند اثری شگفت خلق کند که تاثیری‎پذیری آن برای مخاطب چندین برابر شود و حس آرامش و خوبی را به تماشاگر منتقل کند.
کیفیت کار به همرا زیبایی در اجرای آبنمای ریتمیک نیاز به تجربه و تخصص کارشناسانی دارد که در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند تا نتیجه‎ی مطلوب و رضایت‌بخش حاصل شود و مخاطب را برای ساعاتی جذب کرده و حس خوبی را به او انتقال دهد.
عواملی همچون رنگ سطوح، نوع نازل، ارتفاع، مساحت، نورپردازی، چگونگی حرکت آب، موسیقی و … بر روی زیبایی و جذابیت آبنمای ریتمیک تاثیر‎گذار هستند که بکارگیری صحیح و اصولی آن‎ها سبب چشم‌گیر شدن نتیجه‌ی نهایی خواهد شد.
در اجرای آبنمای ریتمیک کیفیت آب در ماندگاری و حفظ طول عمر آبنما بسیار تاثیر‌گذار است و به میزان قابل توجهی از فرسایش آبنما جلوگیری می‎کند از این رو استفاده از آب با سختی بیش از ۹۰ میلی‎گرم در هر لیتر پیشنهاد نمی‌شود، همچنین اگر محتوی آب ناخالصی بالایی داشته باشد، در کارکرد جت‎های خروجی نازل‌ که دارای قطر کمی هستند اختلال به وجود می‌آورد.

 

پرسش های رایج

آبنمای ریتمیک یا هارمونیک چیست؟

یکی دیگر از اسم های آبنمای ریتمیک،ابنمای هارمونیک هست.

آبنماهای ریتمیک گروه وسیعی از آبنماها هستند.آبنمای های ریتمیک برعکس آبنمای کلاسیک هستند،زیرا آبنماهای کلاسیک ثابت هستند اما آبنماهای ریتمیک،دارای عملکرد متغیر با زمان هستند.

مقایسه آبنمای ریتمیک با آبنمای موزیکال؟

بسیاری از عملکرد های آبنمای ریتمیک با ابنمای موزیکال یکسان و مشابه هستند که میتوان گفت آبنمای ریتمیک یا هارمونیک نوعی از آبنمای موزیکال است.بااین تفاوت که آبنمای ریتمیک صدای موزیک حذف شده و برای آن سناریو نوشته شده،در آبنمای ریتمیک هیچگونه موسیقی پخش نمی شود.اما برای موزیکال شدن آن فقط کافیست در تابلو برق آبنما،یک ماژول پخش موزیک گذاشته شود.