آبنمای میدان امام علی اصفهان

اصفهان، یکی از زیباترین شهرهای ایران (و حتی جهان)، همواره از غنی‌ترین شهرهای کشور از نظر تعداد جاذبه‌های آبی بوده است.

آبنما، در فرهنگ مردم اصفهان، یک عنصر پررنگ است. هر کجای شهر که بروید، نمونه‌ای از نمادهای آبی را خواهید دید. از حوض‌های زیبا که در حیاط خانه‌ها، نماد زندگی بوده است تا ابداع خلاقانه‌ی راه حلی مانند «مادی» که همچنان وظیفه‌ی انتقال آب زاینده رود به مناطق مختلف شهر را برعهده دارد.

اگرچه پیشرفت فناوری، به بشر امکان داده که دور از منابع آبی زندگی کند اما چیزی در ژنتیک و ذات انسان نهادینه شده که او را شیفته‌ی جاذبه‌های آبی می‌کند.

اگر قصد اجرای آبنما در اصفهان برای خانه، محل کار، مجتمع تجاری یا مسکونی یا باغ خود دارید یا از تصمیم‌گیران شهری هستید و به احداث یک آبنمای شهری فکر می‌کنید، مقاله‌ی “اجرای آبنما در اصفهان” برای شماست.

آبنمای سیتی سنتر فولادشهر در شب

مزایای آبنما

آبنماها در شکل‌ها، اندازه‌ها و با امکانات مختلفی عرضه می‌شوند که باعث می‌شود بتوانید برای هر سبکی از فضا، یک آبنمای شایسته پیدا کنید.

آبنماهای مدرن مانند آبنمای موزیکال و کف‌خشک، ترکیبی از سنت و تکنولوژی را ارائه می‌دهند و درمقابل، نمونه‌هایی از آبنما مانند آبنمای بامبو، از عناصر طبیعی بهره می‌برند.

یکی از بهترین راهکارها برای آوردن طراوت و نشاط به مناطقی با آب و هوای گرم و خشک مانند اصفهان، اجرای انواع آبنما است.

 

مزایای آبنما برای سلامتی

مزایای آبنما بر سلامت روان، بارها در مطالعات دانشگاهی تایید شده. چه نگاه کردن به آبنما و چه شنیدن صدای آبنما، باعث افزایش آرامش و کاهش استرس می‌گردد.

کاهش سطح استرس و فشار خون که از مزایای آبنما است، خود می‌تواند ریسک ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سکته‌ی قلبی و آنژین صدری را کاهش می‌دهد.

 

انواع آبنماهای تاسیساتی قابل اجرای در استان اصفهان

در ارتباط با اجرای آبنما در اصفهان، بهترین روش اجرای تاسیسات پمپ و موتور پمپ، استفاده از موتورخانه است، زیرا در این روش، قسمت الکتریکی از تماس با آب به صورت کامل ایزوله می‌شود.

همچنین در این روش، کنترل آب و آبنما دقیق‌تر انجام می‌پذیرد و تعمیرات و نگهداری آبنما، آسان‌تر انجام می‌شود.

ضمنا در انتخاب نوع نازل مورد استفاده در آبنما، باید به فضای محیط آبنما (سنتی یا مدرن بودن)، بسیار توجه نمود. برای مثال در یک قهوه‌خانه‌ی سنتی، نمی‌توان از نازل‌هایی با پاشش شدید و پرسروصدا استفاده کرد. نازلی مانند قلزن یا فوم برای این منظور مناسب‌تر خواهد بود.

به طور کلی، آبنما با هدف ایجاد آرامش یا آوردن نشاط و زیبایی در محیط شهرها اجرا می‌گردد. لزا شناسایی ترجیحات مخاطبان (کودکان، سالمندان، گردشگران و…) در انتخاب نوع نازل و شکل طراحی آبنما، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

 

برای افزایش طول عمر آبنما، به این موارد توجه کنید:

نظافت آبنما، بسیار مهم است. آبنماهای تاسیساتی، نیاز به سرویس ماهانه دارند. این کار، از گرفتگی خروجی نازل ها به علت کثیف بودن آب، جلوگیری می کند.

به هیچ عنوان از چراغ‌های 220 ولتی که مستقیما از برق شهری تغذیه می‌شوند، به صورت غرقابی استفاده نکنید. برای این منظور باید از چراغ‌های IP68 دوازده یا بیست و چهار ولت استفاده شود.

 

برخی از آبنماهای اجرا شده به دست متخصصان شرکت فانا در استان اصفهان

اجرای آبنمای عظیم موزیکال میدان امام علی اصفهان

اجرای آبنما در اصفهان آبنمای میدان امام علی اصفهان

اجرای آبنماد هرمی مبارکه اصفهان

آبنماد هرمی مبارکه اصفهان آبنماد هرمی مبارکه اصفهان

اجرای آبنمای عظیم موزیکال پارک کوهستان نجف آباد اصفهان

آبنمای موزیکال پارک کوهستان نجف آباد آبنمای موزیکال پارک کوهستان نجف آباد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *