آبنماهای سنگی و خورشیدی

آبنما در فضای سبز، انواع و سبک‌های مختلفی دارد. شاید فکر کنید آبنماهای سنتی تنها گزینه‌های انتخابی هستند اما اگر قصد دارید به باغ خود آبنما اضافه کنید، گزینه‌های شیک و زیبایی نظیر آبنماهای سنگی و خورشیدی وجود دارد.
آبنماهای خورشیدی تسلی زیبا و جدیدی از آبنماها هستند که نیازی به منبع برق ندارند. یکی از بزرگترین محاسن آبنماهای خورشیدی نصب آسان آن‌ها است.
شما برای نصب این آبنما نیاز به متخصص ندارید. اکثریت مردم می‌توانند این کار را به تنهایی انجام دهند.

محاسن آبنماهای خورشیدی

از مزایای مهم آبنمای خورشیدی نصب آسان و صرفه‎جویی د رهزینه است:

1) نصب آسان: شما نیازی به برق ندارید و با خیال راحت از انرژی خورشیدی برای این کار استفاده می‌کنید، بنابراین دیگر نگران هزینه‎های برق نباشید.
شما پانل‌های خورشیدی را نصب و از آبنمای خود لذت خواهید برد. نه تنها می‌توانیم این مدل آبنما را به راحتی و آسان نصب کنیم بلکه در هزینه‎های ما صرفه‎جویی  می‌شود.
نیازی هم به استخدام یک فرد حرفه‎ای برای نصب نداریم. انرژی خورشید یک انرژی تمام نشدنی و قابل توجه است که شما از آن به طرز بهینه‌ای استفاده خواهید کرد.

آبنما | ایران فانا2) صرفه‌جویی در هزینه: آبنماهای سنگی و خورشیدی به میزان قابل توجهی از صورت حساب‌های شما کم می‌کند. هر چند در هزینه‎ی آب تغییری ایجاد نمی‌شود، ولی در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‎جویی می‌شود.
فواره‌های آبنمای خورشیدی از یک پمپ مجزا استفاده می‌کند که آب را به صورت منظم پر کرده و به گردش می‌اندازد.

 در گرمای تابستان و با گردش آب در آبنما، خنکی خوبی را احساس خواهید کرد.
انواع آبنماها از قبیل آبنمای کف خشک، ریتمیک، آبنماهای خورشیدی فضای بسیار زیبا و دلچسبی را برای شما به وجود می‎آورند. انرژی خورشید یک انرژی مطلوبی است و انتشار گازهای گلخانه‌‎ای با قدرت الکتریکی برق همراه است.

پمپ‌های انرژی خورشیدی نیاز کمتری به آب دارند و این مزیت بسیار خوبی برای مناطق خشک و کم آب است، چرا‌که این مناطق با محدودیت آب رو به رو هسنتد.
در محلی که آب زیادی وجود ندارد، حیوانات و پرندگان به اطراف آب کشیده می‌شوند و یک محیط زیست زیبا و لذت‌بخشی را ایجاد می‌کنند.
پمپ‌ها و موتورهای آبنمای خورشیدی آرام و بی صدا هستند که این مسئله بسیار مهم و قابل توجه می‌باشد.
به جای صدای موتور آبنما، شما صداهای زیبای پرندگان، حیوانات و طبیعت را خواهید شنید.
لذت‎بخش‌تر از آن، می‌توانید از حال و هوا و شلوغی شهر در امان باشید. این ترکیب عناصر پر از آرامش را با حضور انواع مختلف آبنمای ریتمیک، خانگی و … احساس خواهید کرد.

آبنما | ایران فاناصدای آب در جریان، به کاهش استرس شما کمک زیادی کرده و بعد از یک روز پر مشغله حس خوبی را برای شما ایجاد می‌کند. آبنمای خورشیدی و مجسمه‌های آن در سبک‌ها و انواع مختلفی طراحی می‌شود.

وقتی به دنبال گزینه‌های مختلف انواع آبنمای موزیکال می‌روید، از دیدن تنوع آبنما شگفت‌زده می‌شوید.
البته شما باید انتخاب‌های خود را محدود و مناسبت‌ترین گزینه را برای باغ خود پیدا کنید.

انواع آبنماهای سنگی و خورشیدی

چه سبکی را می‌پسندید؟

آیا ویژگی خاصی مورد‌نظر شما می‌باشد؟

مراقبت از آبنما را می‌دانید؟

این نقطه شروع انتخاب آبنماست. باید تمام این موارد را درنظر بگیرید. البته باید محل قرارگیری و همچنین دکوراسیون محیط را هم در نظر داشته باشید. یکی از گزینه‌های اصلی قیمت می‌باشد که عوامل مختلفی مانند نوع نازل، تجهیزات، قطعات و … در تعیین قیمت آبنمای موزیکال و خورشیدی تاثیر‌گذار است.
سعی کنید یک آبنمای خورشیدی سفارشی که با سلیقه شما مناسب است را انتخاب کنید.

آبنما | ایران فاناسفارشی‎سازی آبنما

همیشه لازم است در مورد انتخاب دکوراسیون و آبنما به درستی برنامه‌ریزی کنید. شما می‌توانید اجزای انواع آبنما  مثل نور، چراغ‌های زیبایی و … را طبق سلیقه خود به آبنما اضافه کنید.
انتخاب چراغ‌ها یک گزینه عالی برای آبنماست که می‎تواند نور سفید یا حتی رنگ‌های مختلفی داشته باشند. اضافه کردن درختچه‎ها، صندلی و سایر وسایل بستگی به سلیقه‎ی شما دارد.

ساخت آبنمای سنگی

انواع آبنمای موزیکال خانگی، ریتمیک، رقصان و … از سازه‎های زیبا و لذت‌بخش در هر محیطی اعم از منزل، باغ، فضاهای عمومی و … هستند.
این سازه‎ها را می‎توانیم از جنس‌های مختلف و با طرح‌های متنوع ایجاد کنیم. حضور صخره‌ها و قندیل‌ها نمای کوچکی از طبیعت را در فضای خانه و محل کار ایجاد می کنند.
شما می‌توانید نمونه‌هایی از آبنمای فضای سبز را با طرح‌های زیبا و چشم‌نواز داشته باشید و از دیدن آن لذت ببرید. قبل از هرکاری باید حوضچه‎ای برای آب در حال گردش آبنما با لوله کشی‌های صحیح طراحی و اجرا شود.

محل مناسبی برای پمپ ایجاد کنید. پمپ باید در پایین‌ترین قسمت قرار بگیرد. اگر یک گودال برای پمپ آب داشته باشید بهتر است.
از عایق‌های مختلف برای آب‌بندی حوضچه خود استفاده کنید و حتما چسب آب‌بندی داشته باشید.
وقتی حوضچه تکمیل شد مجموعه سنگی دلخواهتان را با میلگرد و پروفیل شکل دهید و جوشکاری کنید.

آبنما | ایران فاناروی سازه را با تور رابیتس پوشش دهید. اگر دو لایه رابیتس استفاده کنید کار با سهولت بیشتری اجرا خواهد شد. روی تورها را با ملات ماسه و سیمان بپوشانید. یک روز صبر کنید تا خشک شود سپس از ملات تکمیلی برای روی آن استفاده کنید.

ملات تکمیلی شامل پودر سنگ، سیمان و پودر رنگی است. این مصالح را به صورت خشک با هم ترکیب و مخلوط کرده و به اندازه لازم روی سازه بمالید. توجه داشته باشید در زمان مالیدن این ملات می‌توانید جزئیات شکل سنگ دلخواهتان را شکل دهید.

با توجه به آب و هوای منطقه، ممکن است خشک شدن ملات طول بکشد. پوشیدن دستکش را فراموش نکنید.
باید تمام برجستگی‌ها و ترک‌ها را پوشش دهید.
سطح کار باید صاف و یکدست باشد. وقتی پودر رنگ را مخلوط می‌کنید، نیازی به رنگ کردن مجدد نخواهید داشت.
اگر خواستید به صورت خیلی حرفه‌ای عمل کنید نیاز به مواد شیمیایی دارید.
برای اضافه کردن قندیل، نخ‎هایی را از گونی نخی جدا کرده و به محل مورد‎نظر بچسبانید.
سیمان خالی را با آب مخلوط کنید و از بالا روی نخ‎ها بریزید. طوری که از روی نخ‎ها چکه کند.
این کار را در چند مرحله انجام دهید تا قندیل‎ها شکل بگیرند. اگر تمایل داشتید روی سازه را رنگ کنید، مقداری سیمان را با آب و چسب آب‎بندی مخلوط کرده، رنگ اضافه و سازه را با آن رنگ کنید. اگر خواستید صخره شما حالت طبیعی به خود بگیرد با نوک قلم مو به آن‎ها حالت طبیعی بدهید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *