آبنمای فضای سبز

آبنمای فضای سبز

طراحی فضای سبز آگاهانه سبب ایجاد یک محیط سالم، شاد و سازنده برای شهروندان می‌شود. هزینه‎ی ساخت آبنمای فضای سبز بر اساس قطعات، لوازم و نوع نازل به کار رفته شده در آبنما محاسبه می‌شود.
از مهم‌ترین قطعات برای ساخت و طراحی آبنما نوع نازل است که بر اساس کاربرد آبنما انتخاب می‌شود. کیفیت قطعات و نازلی که در آبنمای فضای سبز به کار می‌رود بر روی نتیجه‎ی نهایی تاثیر‌گذار است.
در حال حاضر رشد جمعیت شهری با سرعت بی‌سابقه‌ای رو به افزایش است که با برنامه‌ریزی‌های اصولی می‌توان از فضاهای موجود در شهر به صورت بهینه استفاده کرد و با به کارگیری انواع آبنماها همچون آبنمای ریتمیک، آبنمای فضای سبز، آبنمای کف خشک و دیگر المان‌ها و عناصری که برای زیباسازی فضای سبز به کار می‌رود، محیطی زیبا و آرامش‌بخش برای تفریح و سرگرمی شهروندان فراهم نمود.

آبنما | ایران فانا

برای آگاهی از هزینه و قیمت آبنمای فضای سبز با کارشناسان با تجربه‌ی شرکت ایران فانا تماس بگیرید

آبنما | ایران فانا

آبنما در فضای سبز

امروزه بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند و چالش‌هایی برای برنامه‌ریزان شهری ایجاد شده است تا بتوانند محیطی سالم و با نشاط برای شهروندان ایجاد کنند.
استفاده از انواع آبنمای موزیکال برای فضای شهری نه تنها باعث زیبایی فضا می‌شود بلکه شرایط تفریحی مناسبی برای همه‌ی افراد و با رده‎های سنی مختلف به وجود می‎آورد.

سلامت روان دارای اهمیت بالایی است، آمار نشان می‎دهد افرادی که دارایی شرایط روحی خوبی هستند، سطح زندگی بهتر، بهره‌وری و اثربخشی بیشتری در کار و زندگی را تجربه می‌کنند و دارای انگیزه و روحیه‌ی بالایی هستند. از طرفی، انسان‎ها به صورت ذاتی به طبیعت و فضای سبز تمایل دارند، از این رو ساخت انواع آبنما در فضای سبز با توجه به تاثیرات مثبتی که دارد، مورد توجه برنامه‎ریزان شهری قرار گرفته است تا بتوانند با طراحی و ساخت انواع آبنما در فضای سبز شرایطی را مهیا کنند که سبب ارتقاء زندگی شهروندان شود.
فضاهای سبزی که در مناطق شهری ایجاد می‌شوند باید به گونه‌ای طراحی شوند که شهروندان بتوانند ساعاتی را با آرامش در طبیعت و فضای سبز سپری کنند.

جدیدترین مقالات در حوزه‎ی آبنمای موزیکال

اهمیت آبنما در فضای سبز

برای طراحی آبنما در فضای سبز باید سلیقه، ابعاد و فضایی که قرار است آبنما در آن اجرا شود را در نظر بگیریم.
آبنما در فضای سبز در طراحی، اندازه، طراحی، تجهیزات، تاسیسات و … با یکدیگر تفاوت دارند.
ظاهر آبنمای فضای سبز از طبیعت الهام گرفته و با طراحی منحصر به فرد به همراه خلاقیت، اثر فوق‎العاده‎ای ایجاد می‎کند و ساعات پر از آرامشی را برای مخاطب به وجود می‎آورد.
با نیم نگاهی به تاریخ و قدمت آبنما متوجه می‌شویم که وجود آبنما در معماری سراسر کشور قدمتی دیرینه داشته و بسیاری از پادشاهان برای زیبایی فضای باغ و قصر خود از آبنماهایی که با مجسمه‎های مرمری تزیین شده بودند، استفاده می‎کردند. اکنون بسیاری از این مناطق زیبا جاذبه‌های گردشگری هستند که افراد بسیاری از اقصی نقاط دنیا برای دیدن این آبنماها عازم سفر می‌شوند.
در طراحی و اجرای آبنما در فضای سبز، محل قرار گرفتن آبنما اهمیت ویژه‎ای دارد، برای مثال حدالامکان نباید آبنما را در زیر درخت احداث کرد، چرا‌که برگ‎ها و چوب‎های ریز درخت نه تنها آب را کثیف کرده بلکه به قطعات آبنما آسیب می‎رساند.
در صورتی که آبنمای فضای سبز در چنین مکانی احداث شود باید از فیلترها و پمپ‎های مناسب استفاده کنیم تا به تجهیزات آبنما آسیبی وارد نشود.
عمق و کیفیت آب از نکات مهمی است که حتما باید بر اساس اصول و استاندارها، در اجرای آبنما در فضای سبز به‌طور صحیح رعایت شود تا در عملکرد قطعات و تجهیزات آبنما اختلالی پیش نیاید و دچار فرسایش نشوند.

آبنما در فضای سبز
آبنما | ایران فانا

نوشته‎های تازه

با ما در ارتباط باشید