مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا

امروزه در مکان‌های مختلف می‌توانیم انواع آبنمای موزیکال را مشاهده کنیم. این آبنماها گاه به شکل‌های گوناگونی دیده می‌شوند. مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا، مکان خوبی را برای استراحت و تفریح افراد به وجود می‎آورند.

آبنماهای موزیکال باغ‌های ورسای

چشم‌انداز زیبای این باغ‌ها باعث جذب گردشگران فراوانی شده است. تصور اینکه پادشاهان فرانسه در این نماهای هماهنگ با پیچ و خم‌های زیبا استراحت می‌کردند و از صدای آب و موسیقی آبنماهای باغ لذت می‌بردند بسیار هیجان‌انگیز است.
خوشبختانه نمایشگاه آبنماهای موزیکال از 27 مارس شروع و تا 30 اکتبر نشان دهنده‌ی این زیبایی‌ها بوده است. نگرانی‌هایی برای حفاظت و نگه‌داری از این آبنماها وجود دارد، البته چند روز در هفته با فضای لذت‎بخش این باغ‌ها و موسیقی خاص، می‌توانیم زندگی را زیباتر و لذت‎بخش‌تر سپری کنیم.

زمان بازدید از آبنماها: اگر می‌خواهید آبنماها را در باغ در حالتی هیجان‌انگیز ببینید، با این برنامه‌ریزی پیش بروید:

  1. جمعه‌ها و یکشنبه‌ها از 31 مارس تا 28 اکتبر 2018
  2. سه‌شنبه‌ها از 22 تا 26 ژوئن 2018
  3. تاریخ‌های اضافی شامل جمعه 30 مارس سه‌شنبه 8 مه پنجشنبه 10 مه و چهارشنبه 15 آگوست

در آنجا یک مسیر پیشنهادی به شما می‌دهند تا از آن دیدن کنید، چرا‌که باغ‌ها، بسیار بزرگ و وسیع و با قدمت هستند. چنان‎چه شما در مسیر پیاده‏‏‎روی در باغ خسته شدید، وسیله‌هایی برای حرکت شما در آنجا در نظر گرفته شده است که با راهنمای صوتی مجهز شده‌‎اند.

آبنمای موزیکال ساعت شروع کار آبنماها 11 صبح می‌باشد و در فواصلی متوقف می‌شود. مجددا در 2.30 بعدازظهر و یا 3.30 بعدازظهر شروع به کار می‌کنند (معمولا در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات عمومی). اکثر مردم ظهر برای دیدن آبنماها به باغ می‌روند.

کدام آبنماها را در باغ ورسای باید دید؟

یک سالن رقص، یک قسمت طبقه رقص در فضای باز و در اطراف، تراس‌هایی برای جریان آب از زیباترین قسمت‌های باغ ورسای هستند.

قسمت‌هایی دایره‌ای از ستون‌های سنگی صورتی و بنفش حمام آپول با نقاشی روکوکی اسطوره‌ای از یک غار جادویی، غارهای ساخته شده با مجسمه‌های گروهی و جریان آب در سراسر منطقه لتو در نزدیکی مرکز باغ واقع شده است.
منطقه شگفت‌انگیزی با مجسمه‌های طلایی در کنار سطوح سنگ مرمر رنگارنگ درخشان، یکی از مسیرهای رفتن تورهای مسافرتی به باغ‌های ورسا و دیدار از آن می‌باشد. فقط توصیه می‎کنیم که حتما از آبنماهای موزیکال باغ ورسای دیدار کنید.

آبنماهای باغ ورسای

باغ‌های ورسای محل کاخ پادشاهان فرانسه در قرن نوزدهم بودند.

در اوایل 1960 این باغ طراحی و ساخته شد. تا از تراس غربی کاخ دیده شده و چشم‌انداز بزرگی را ایجاد کند. این نشان‌دهنده تسلط کامل پادشاه نسبت به طبیعت بود.

ویژگی آن نزدیک بودن به کاخ بود. استخرهای بزرگی داشت که منعکس‌کننده نمای کاخ در آب بود و با آثار کوچک‌تری مثل مجسمه‌ها تزیین شده بودند.

باغ‌ ورسای | آبنمای موزیکال ایران فانا

آبنمای ارابه آپولو و کانال گراند

آپولو خدای خورشید بود در امتداد یک خط چمن منظره‌ی بزرگ قصر از آبنما طراحی شده بود که توسط مجسمه ساز Le Burn ساخته شد و از جلوه‌های برجسته کاخ بود.
ارابه پر از آب، نماد افزایش صخره بود. این مجسمه‌ها از آهن ساخته شده بودند.
سر آبنما به نام‌های آبنمای هرم، آبنمای اژدها و آبنمای نپتون خوانده می‌شد.

آبنما در فضای سبز این منطقه تم دریایی و آبزی دارند. با دلفین‌ها تزیین شده‌اند. آبنمای اژدها یکی از قدیمی‌ترین آبنماها در باغ‌های ورسای می‌باشد که بالاترین ارتفاع فواره را دارد و ارتفاع آن تا 27 متر می‌رسد.
در واقع یک اژدها نیست بلکه یک پایتون است. یک مار مارپیچی که توسط آپولو به قتل رسید. آبنمای نپتون در ابتدا تنها با یک دایره از حوضچه‌های سربی بزرگ تزیین شده بود. این‌ها همه خدایان دریا بودند.

این تزیینات با درختان، جعبه و گل در قسمت جنوبی زیر پنجره آپارتمان ملکه قرار داشتند. آن‌ها از اواسط ماه مه تا اواسط ماه اکتبر از این باغ‌ها استفاده می‌کردند.
این موضوع نشان‎دهنده‌ی اهمیت آبنما از گذشته است، به مرور زمان و با پیشرفت فناوری ما شاهد انواع مختلف آبنما نظیر آبنمای کف خشک، ریتمیک و … هستیم که شرایط خوبی را برای آرامش مخاطب فراهم می‌کنند.

باغ‌ ورسای | آبنمای موزیکال ایران فانا

آبنماها و کمبود آب

تامین آب برای چشمه‌های ورسای یک مشکل عمده برای دولت سلطنتی بود. آبریز قرن نوزدهم بزرگترین سیستم مکانیکی آن زمان بود. با وجود سرمایه‌گزاری‌های فراوان در کانال‌ها و ماشین‌آلات برای افزایش آب، ورسای آب کافی برای صدها آبنمای باغ را نداشت.

آبنماها فقط زمانی روشن می‌شدند که پادشاه آنجا بود و پس از خروج او خاموش می‌شدند. امروزه فقط چند چشمه با آب تامین شده و برنامه بسیار محدودی دارند.

آبنمای باکینگهام

آبنمای باکینگهام در شیکاگو می‌باشد که در سال 1927 و با الهام از آبنمای Rococo Rocky ساخته شده و یکی از بزرگترین آبنماهای جهان است. تمثیلی از دریاچه میشیگان است که به سبک یکی از آبنماهای قصر ورسای می‌باشد.

این آبنما از ماه آوریل تا اکتبر با نمایش آب منظم و نورهای رنگی در شب جلوه‌گری می‌کند. در طول زمستان چشمه با چراغ‌هایی تزیین شده است. چهار مجموعه اسب دریایی (دوتا در هر مجموعه) نماد چهار ایالت می‌باشد.
مرز دریاچه با هنرهای زیبایی شکل گرفته است. ساخته معمار ادوارد اچ بنت می‌باشد. مجسمه‌ها توسط مجسمه‎ساز فرانسوی ساخته شده است.
هزینه احداث آن 750000 دلار بوده است. نام رسمی آبنما کیت باکینگهام می‌باشد.

بسیاری از گردشگران هر ساله از این آبنما بازدید می‌کنند. در زمان آوریل تا اکتبر روزانه از ساعت 8 تا 11 فعالیت می‌کند. نمایش آب هر ساعت و هر بار 20 دقیقه طول می‌کشد.
آب به صورت عمودی به ارتفاع 150 فوت (46 متر) می‌رسد، بعد از غروب نمایش چراغ‌ها و موسیقی اجرا می‌شود. چشمه از سنگ مرمر صورتی گرجستان ساخته شده و حاوی 1500000 گالن (700000 لیتر) آب می‌باشد.

باغ‌ ورسای | آبنمای موزیکال ایران فانا193 فواره در آن قرار دارد. بیش از 1400 گالن در هر دقیقه با فشار در حرکت می‌باشند. استخر پایین چشمه 280 فوت (85 متر) قطر دارد. حوضه پایین 103 فوت (31 متر)، حوضه میانی 60 فوت (28 متر) و حوضه بالا 24 فوت (7.3 متر) می‌باشد.
لبه حوض بالایی 25 فوت (7.6 متر) بالاتر از حوضه آب پایین می‌باشد. پمپ‌های آبنما توسط یک کامپیوتر قبلا در آتلانتا گرجستان بود، تا زمان بازسازی 1994 به خانه پمپ آبنما منتقل شد.

سیستم امنیتی آبنما تحت نظارت می‌باشد در سال 1994 آبنما با هزینه 2.8 میلیون دلار بازسازی شد. آخرین پروژه بازسازی در ماه سپتامبر 2008 آغاز شد. این پروژه در سه مرحله انجام شد. سیستم‌های داخلی در آبنما تعبیر شد. این آبنمای زیبا در سه فاز مجزا بازسازی شد. که فاز سوم شامل بازسازی آبنماها، ساخت اتاق تجهیزات و به‌روزرسانی تعمیر سنگ‌های مرمر، بازسازی برنز و… بود.
امروزه مناطق گردشگری با آبنماهای زیبا در سراسر جهان وجود دارد که با استفاده از انواع مختلف آبنمای ریتمیک، کف خشک، رقصان و … فضای تفریحی و سرگرم‌کننده برای مردم فراهم می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *