آبنمای کف خشک

ممکن است آبنمای کف خشک در فضای باز استفاده شود، وجود کف خشک و مه در آبنماها باعث زیبایی دو چندان این آبنماها می‌شوند.
با این حال زمانی که مایل به استفاده از آبنمای کف خشک در ساختمان خود می‌باشید، بهتر است از شرایط لازم برای وجود آن‌ها اطلاع داشته باشید.
مدل‌های خانگی آبنماهای کف خشک به برق کمتری نیاز دارند، در عین حال تاثیری که آن‌ها در محیط می‎گذارند، شگفت‌انگیز است.

هنگامی که آبنماهای کف خشک را خریداری می‌کنید، لازم است که دستگاه را درون آبنما قرار دهید، دستگاه به فرکانس‌های بالا نوسان داده تا بخار و یا کف به خوبی ایجاد شود. مدل‌های خانگی این آبنماها برای جلوگیری از خروج کف و یا بخار به زیبایی طراحی شده‌اند.

ساخت آبنمای کف خشک

می‌توانید برای اضافه کردن کف و مه به آبنمای داخلی خانه آن را بسازید، برای این کار تنها به یک ظرف، مقداری صابون، دستگاه تولید مه و اقلام تزئینی نیاز خواهید داشت.

برای این کار بهتر است ظرفی را انتخاب کنید که حداقل ظرفیت نگهداری دو اینچ آب را داشته باشد.
می‌توانید از ظروف سفالی و یا هر ظرف دیگری که مایل هستید استفاده کنید. ظرف را قبل از قرار دادن درون آبنما تمیز کنید تا آلودگی‌ها و گرد و غباری که ممکن است باعث خفه شدن پمپ آب شود را تمیز نمایید.
آبنمای کف خشک را در نزدیکی خروجی و یا ناحیه‌ای از خانه قرار دهید که هوای آن خنک‌تر می‌باشد.

آبنمای کف خشک | ایران فانا برای نگهداری آب درون ظرف لازم است که به دستورالعمل‌های شرکت سازنده آبنمای خود توجه کنید. پس از اینکه ظرف را از آب پر کردید، بهتر است دستگاه را روشن کنید تا اطمینان حاصل کنید که آبنمای کف خشک شما به درستی کار می‌کند. در صورتی که مایل هستید، می‌توانید آبنمای کف خشک خود را با استفاده از موارد تزئینی مانند سنگ‌ها، کریستال‌ها و یا گیاهان تزئین کنید. استفاده از انواع آبنما نظیر آبنمای ریتمیک، حبابی، خانگی و … فضا یخانه را زیبا‌تر می‎کند.

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام کار با برق و آب بسیار احتیاط کنید و همچنین دستورالعمل‌های تولیدکننده در مورد استفاده و مراقبت از آبنمای کف خشک را به خوبی مطالعه و آن‌ها را رعایت کنید.

مزایای آبنمای کف خشک

علاوه بر مزایای زیبایی که آبنماهای کف خشک دارند، آن‌ها برای افزایش کیفیت هوای خانه بسیار مفید می‌باشند. آبنماهای کف خشک رطوبت مورد‌نیاز در هوا را افزایش می‌دهند و می‌توانند از حساسیت‌ها و بیماری‌ها جلوگیری کنند،
آبنمای کف خشک با پاک‌سازی هوا برای افراد مبتلا به آسم، آلرژی و سایر حساسیت‌ها بسیار مفید می‌باشند.

می‌توانید در صورتی که مایل هستید، با اضافه کردن عطر و یا اسانس‌های خوشبو‌کننده هوا به درون دستگاه آبنمای خود برای معطر شدن فضا استفاده کنید.
اضافه کردن تنها یک قطره از اسانس به درون آب آبنما باعث می‌شود که رایحه آن به آرامی در سراسر اتاق پخش شود، لازم است که توجه داشته باشید، استفاده بیش از حد از یک قطره عطر می‌تواند دستگاه را مسدود کند یا هوای داخل اتاق را کاهش دهد.

آبنمای کف خشک | ایران فانا یکی دیگر از مزایای آبنماهای کف خشک همان‎طور که به آن اشاره شد، تمیز کردن هوای اطراف می‌باشد، آبنماها با تولید یون‌های منفی این کار را انجام می‌دهند. وجود انواع آبنمای موزیکال در داخل خانه علاوه‎بر مباحث زیبایی باعث کاهش استرس نیز خواهد شد.

شرایط نگهداری آبنمای کف خشک

زمانی که سطح آب آبنمای کف خشک کمتر از میزان لازم شود، کار دستگاه مه ساز متوقف خواهد شد، بنابراین لازم است که همواره به این نکته توجه داشته باشید.

بهتر است که دیسک مه ساز را تمیز نکنید، یا برای تمیز کردن دیسک مه ساز آن را از درون آبنما خارج نکنید. مقدار کمی از ترکیب آهک و مواد ضد زنگ برای تمیز کردن مه ساز آبنمای کف خشک کافی خواهد بود.

زمانی که برای شستن دستگاه مه ساز اقدام می‌کنید، بهتر است برای همیشه با آن خداحافظی کنید، زیرا شستن دستگاه مه ساز در بسیاری از موارد منجر به خراب شدن آن خواهد شد.

هرگز قسمت داخلی و زیر مه ساز را تمیز نکنید، زیرا این قسمت‌ها بسیار حساس بوده و ممکن است باعث خراب شدن دستگاه مه ساز آبنمای کف خشک شوند.
هرگز دو دستگاه مه ساز را روی یکدیگر قرار ندهید، آبنمای کف خشک تنها قادر به نگهداری یک دستگاه مه ساز می‌باشد.

اطمینان حاصل کنید که آب درون آبنمای کف خشک شما تمیز می‌باشد. بهتر است از آب فیلتر شده استفاده کنید و از استفاده از آب مقطر و یا مانند آن اجتناب نمایید.
زمانی که مایل هستید از گیاهان در آب آبنمای کف خشک استفاده کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که خاک و یا کود آن‌ها به آب نرسد، در غیر این صورت ممکن است کار دستگاه مه ساز دچار اختلال شود.

آبنمای کف خشک | ایران فانا تمام آبنماهای کف خشک و مه ساز نباید بیشتر از 8 ساعت متوالی کار کنند. هنگام تغییر دستگاه مه ساز اطمینان حاصل کنید که پیچی که دستگاه مه ساز درون آن قرار می‌گیرد را بیش از اندازه سفت نکنید، این کار می‌تواند باعث خراب شدن دستگاه مه ساز شود.

ترانسفورماتور متصل به آبنمای کف خشک باید به طور مستقیم به یک خروجی برق متصل باشد.

آبنماهای کف خشک برای نصب و استفاده بسیار آسان می‌باشند. نگهداری از آبنماهای کف خشک تنها شامل تمیز کردن دیسک‌های داخلی دستگاه مه ساز و تعویض آب آبنما هنگام کثیف شدن می‌باشد، تمیز کردن آب آبنما به جریان بهتر آب کمک می‌کند، بدین معنی که رشد باکتری‌ها در این محیط متوقف شده و یا کاهش می‌یابد.

آبنماهای کف خشک می‌توانند زیبایی بی‌نظیری به محیط ببخشند، آن‌ها را دست کم نگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *