آبنمای خانگی

فکر کردن درباره آبنمای خانگی و قرار دادن آن‌ها در منزل هیجان‌انگیز به نظر می‌آید، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که اندازه آبنمای خانگی را باید متناسب با اندازه و محیط خانه خود انتخاب کنیم.
این مسئله که می‌خواهید آبنمای شما تا چه حد بزرگ باشد و دارای چه ویژگی‌هایی باشد، برای انتخاب یک آبنمای موزیکال خانگی مناسب بسیار مهم می‌باشد.

اولین نکته این است که ابتدا فضای داخلی آپارتمان و یا خانه خود را در نظر بگیرید و سپس بررسی کنید که اندازه مناسب برای قرار دادن یک آبنمای خانگی کدام است. محل نصب آبنمای خانگی درون خانه شما بسیار مهم است، زیرا نباید محل نصب به گونه‌ای باشد که در رفت و آمد شما اختلال ایجاد کند. می‌توانید اندازه‌هایی که برای خرید یک آبنمای خانگی در نظر گرفته‌اید را بر روی یک مقوا پیاده‌سازی کنید.

آبنماهای خانگی نامناسب با اندازه و فضای خانه ممکن است منجر به دردسر برای شما شود، به همین دلیل بهتر است آبنمایی که برای خرید در نظر گرفته‌اید نه بسیار کوچک باشد و نه خیلی بزرگ.

تعیین محل نصب آبنمای خانگی

اگر هنوز هم برای اینکه آبنمای خانگی خود را باید در کدام ناحیه از خانه قرار دهید مردد هستید، می‌توانید با شبیه‌سازی آبنماهای کوچک در منزل مکان مناسب برای نصب یک آبنمای آپارتمانی را در منزل خود بیابید.

آبنمای موزیکال خانگی | ایران فاناطرح آبنمای خانگی

برای انتخاب یک آبنمای خانگی متناسب لازم است که بدانید به دنبال چه ویژگی‌هایی از یک آبنمای خانگی می‌باشید، آیا به دنبال آبنماهای خانگی موزیکال هستید و یا آبنماهایی همراه با نورپردازی و یا اینکه به دنبال تزئین خاص و یا مدل خاصی از آبنماهای خانگی می‌باشید، همه و همه و از مسائلی هستند که به شما در انتخاب یک آبنمای خانگی مناسب کمک خواهد کرد.

نکته مهم بعدی این است که آیا طرح خاصی که از آبنمای خانگی خود در نظر گرفته‌اید، متناسب با دکور و محیط منزل شما می‌باشد و یا نه.
می‌توانید برای انتخاب آبنماهای خانگی از انواع آبنماهای دیواری استفاده نمایید. در این بین بهتر است که مکان مناسبی را برای آبنمای خانگی خود در نظر بگیرید، به صورتی که وجود آن باعث کلافگی بیشتر در شما نشود.
هر یک از آبنماهای خانگی و آپارتمانی با توجه به ویژگی‌هایی که دارا می‌باشند، صداهای مختلفی را تولید می‌کنند و با توجه به این موضوع ممکن است بخواهید آبنمای آپارتمانی خود را در مکانی نصب کنید که ساکت‌تر از سایر نقاط منزل می‌باشد، زیرا قرار دادن آبنماهای خانگی در نقاطی از خانه که سر و صدای بیشتری در آن وجود دارد، ممکن است باعث ناراحتی شما شود. استفاده از انواع آبنماها نظیر آبنمای ریتمیک، کف خشک، موزیکال و … باعث تلطیف هوا می‎شود.

وزن آبنماهای خانگی

وزن یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنگام خرید و انتخاب آبنماهای خانگی باید در نظر گرفته شود. آبنماهای سنگی ممکن است برای محیط منزل شما نامناسب و یا سنگین باشند.

آبنمای موزیکال خانگیآبنماهای خانگی بسیاری با انواع جنس‌های سبک‌تر در بازار موجود می‌باشد، آبنماهای چوبی و یا آبنماهای ساخته شده از فایبرگلاس از انواع سبک‌تر آبنماهای داخلی به شمار می‌آیند، سبک وزن بودن این آبنماها شما را قادر می‌سازد که بتوانید محل قرارگیری آن‌ها را به راحتی تغییر دهید.

اندازه و شکل کلی آبنمای خانگی

پس از آنکه تصمیم گرفتید آبنما را در کدام نقطه از خانه قرار دهید، وقت آن است که اندازه و مدل آن را در نظر بگیرید.
برای یک انتخاب مناسب می‌توانید انتظاراتی که از یک آبنمای خانگی دارید را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر قرار است که آبنما را در مرکز آپارتمان خود قرار دهید، بهتر است که یک آبنمای متوسط و یا نسبتا بزرگ را انتخاب کنید.
ویژگی‌های آب در آبنماهای خانگی بزرگ بهتر به چشم خواهد آمد، هر چند برخی از آبنماهای خانگی کوچک نیز ویژگی‌هایی ارائه می‌دهند که نسبت به همتایان بزرگ‌تر خود بسیار بهتر می‌باشند.
در شرایطی که فضای کافی برای نصب آبنماهای آپارتمانی بزرگ‌تر را ندارید، شاید انتخاب یک آبنمای خانگی همراه با حوضچه برای آپارتمان شما بسیار مطلوب باشد،  برعکس زمانی که منزل شما از فضای کافی برای قرار دادن یک آبنمای آپارتمانی مناسب است، آبنماهای مرتفع و چند لایه می‌تواند جلوه‌بخش محیط منزل شما باشد.
اگر خانه‌ی شما حیاط دارد می‎توانید از آبنمای فضای سبز متناسب با ابعاد حیاط استفاده کنید.
حتی می‌توانید اگر ناحیه‌ای از دیوارهای آپارتمان فضای خالی دارد از آبنماهای دیواری و یا بر روی میز از آبنماهای رومیزی استفاده کنید.
همه چیز در انتخاب یک آبنمای خانگی مناسب به سبک زندگی شما بستگی دارد.

آبنمای موزیکال خانگی | ایران فانانقطه کانونی

یک روش عالی برای به حداکثر رساندن ویژگی‌ها و جلوه‌های آبنماهای خانگی این است که آن‌ها را در مرکز خانه و نقطه کانونی آن قرار دهید. آبنماهای خانگی چند لایه برای این کار بسیار مناسب می‌باشند، زیرا آن‌ها علاوه بر زیبایی چشم نوازی که دارند، صدای آرامش بخشی را به تمام نقاط خانه منتقل می‌کنند.
اگر نقطه مناسبی را به عنوان محیط مرکزی نمی‌توانید تعیین کنید، آبنماهای سبک و گلدانی یا آبنماهای رومیزی یک انتخاب مناسب برای آپارتمان شما خواهند بود.

شعاع آب

آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید شعاع آبنماهای خانگی است که مایل به نصب آن هستید. بهتر است با توجه به محلی که مایل به نصب آبنما در آن هستید، اندازه این شعاع را در نظر بگیرید.
به عنوان مثال پاشش آب به خارج از آبنما ممکن است باعث لغزندگی زمین شود. بنابراین برای کاهش این مشکلات بهتر است که قبل از خرید به شعاع آب و پس از خرید به محل نصب آن توجه داشته باشید.

گزینه‌های بی حد و حصری برای خرید یک آبنمای خانگی وجود دارد، رعایت نکات و موارد ذکر شده فوق، می‌تواند به شما برای انتخاب یک آبنمای خانگی ایده‌آل کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *