زیبایی آبنمای موزیکال | ایران فانا

این موضوع کاملا صحیح است که کلید ساخت یک فضای زیبا، داشتن آبنمای موزیکال در آن محوطه‌ می‎باشد.

استفاده از مجسمه در فضای باز باعث زیبایی محیط می‌شود، اما با اضافه کردن آب به مجسمه، به تدریج محیط بهتری خواهید داشت و تعداد بازدیدکنندگان، افزایش خواهند یافت.
شما می‌توانید با اضافه کردن یک چشمه کوچک به فضای باز، عابران را حتی برای چند لحظه هم که شده به کارهای خود مجذوب کنید.

در موفقیت یک کسب و کار چیزی که مهم و حیاتی است، داشتن یک فضای بسیار زیباست که توانایی جذب عابران را به خوبی داشته باشد.
این روزها، معماران و مهندسان منظره در مورد “محل ساختن آبنماهای مختلف” صحبت‌ می‎کنند و تلاش آن‌ها بر این است تا آبنماهایی با قابلیت‌های مختلف برای کسب کارها و رفاه مردم طراحی و اجرا کنند.

در ادامه به فرآیندهای مدرن و هیجان‎انگیزی که برای ساخت آبنماهای مختلف‌ مورد استفاده قرار می‎گیرد، خواهیم پرداخت.

برای انجام کارهایی خاص، منحصر‌به‌فرد و جذاب، باید سه ویژگی مهم آب را در نظر بگیریم:

آب‌های منفعل: این نوع آب خاصیت آرامش‌بخش فوق‎العاده‎ای دارد، به طوری که آرامش خوبی به تماشاچیان می‎دهد، محیط اطراف خود را خنک کرده و افراد زیادی را به سمت خود‌ جذب می کند.

آبنما | ایران فانا

جالب است بدانید که در گذشته از آب به شکل امروزی استفاده نمی‌کردند و تاسیسات ساخته شده توسط آب‌ها، ارتفاع و ساختار پیچیده‎ای نداشتند، اما در حال حاضر این آبشارها در ارتفاع‌های مختلفی ساخته می‌شوند و حتی برخی از مدل‎های آبنما در پشت دیوارها پنهان بوده که در نتیجه آب‌های زیادی از سمت دیوار به سمت عابران سرازیر‌ می‌شود. به همین دلیل این نوع کارها برای اغلب افراد می‎تواند جذاب باشد و افراد زیادی را به سمت خود بکشاند.

بهترین نکته‎ در مورد این نوع چشمه‌ها و آبنماها که می‌تواند به فضای شما دلپذیری خاصی ببخشد، وجود رنگ در آب و همچنین پخش یک موزیک زیبا همراه با حرکت آب است. به آبنماهایی که توانایی پخش موزیک دارند، آبنماهای موزیکال گفته‌ می‌شود که امروزه در مکان‌های عمومی و خصوصی دارای محبوبیت خاصی هستند.
استفاده از انواع آبنماها همچون آبنمای کف خشک، آبنمای ریتمیک و … سبب زیبایی فضا می‌شود.

آب‌های منفعل به دلیل زیبایی و توانایی منحرف کردن ذهن بیننده از زشتی‌ها به زیبایی‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. کابل‌ها، جعبه‌های اتصال، اتصالات مکش و بازگشت و هر چیز دیگری که در نصب و ساخت آنها دخیل بوده است، به وسیله این آب‌های جادویی پنهان‌ می‌شود.

آب‌های منفعل – پویا: این نوع از آب‌ها که در واقع یک پل ارتباطی میان آب‌های منفعل و پویا در نظر گرفته‌ می‎شوند،‌ می‎توانند در شیوه‌های غیر‎متعارف و غیر‎منتظره استفاده شوند. به طوری که تنها یک هنرمند می‎تواند عمق زیبایی آن را درک کند.
این طبقه از آب‌ها ‎رویکرد نسبتا جدیدی در چشمه‎سازی هستند و در برخی موارد امکان حرکت آب در شکاف‌هایی که خود ایجاد‌ می‌کنند، نیز وجود دارد.

آبنما موزیکال | ایران فانا

این حفره‌های آبی در میان یک سطح از جداول ظاهر‌ می‎شوند و مخاطب را به خود سرگرم و باعث بروز احساسات او می‌شود. این احساس زمانی افزایش‌ می‌یابد که سیستم‌ها، به گونه‎ای تنظیم شوند تا حفره‌ها ناپدید شده و اجازه دهند که آب با سرعت و زیبایی خاصی خودنمایی کند.

علاوه بر این، بعضی از سیستم‌های این آبنماها باعث ایجاد اثرات بارندگی‌ می‌شوند و گاه رگه‌های کوچکی از رنگین‎کمان نیز در هوا به وجود‌ می‎آورند. این مسائل باعث ایجاد انواع مختلف نوسانات و الگوهای ناهموار‌ می‌شوند و آبنما را به یک سرگرمی عمومی جذاب تبدیل‌ می‌کنند.

این موضوع بسیار جالب است، اما چون سیستم‌های این آبنماها، نیازمند زمان و تجربه چندین کارشناس است، خریدار نمی‎تواند هر آبنمایی که‌ می‎خواهد برای فضای باز مورد نظر خود انتخاب کند، بنابراین، کارشناسان هر کدام با توجه به دانسته‌های خود آبنمایی مخصوص آن مکان در نظر‌ می‌گیرند. برای مثال در مکان‌هایی که آب و هوای گرم دارند، بهتر است از آبنماهایی استفاده شود که بتوانند کمی فضا را خنک کرده و دما را تنظیم کند.
قیمت انواع آبنما موزیکال با توجه به تجهیزاتی که برای آن استفاده شده است، توسط کارشناسان تعیین می‌شود.

آبنماهایی که در مکان‌های خصوصی و عمومی مورد استفاده قرار می‎گیرند، هر کدام دارای خصوصیاتی هستند. جذاب و گیرا بودن آب مورد استفاده در این مدل از آبنماها، یکی از این ویژگی‌های مهم به شمار می‌رود. آبنما باید طوری باشد که باعث شادابی افراد شود و با ویژگی‌ها‎یی نظیر موزیکال و نورپردازی حرفه‎ای بتواند به تماشاچیان حس خوبی را منتقل کند. کیفیت آب در انواع آبنمای موزیکال دارای اهمیت زیادی است.

آبنماهایی که جدیدا ساخته و به بازار عرضه‌ می‎شوند، دارای نسخه‌های مدرنی هستند و نسبت به آبنماهای سنتی و قدیمی‎تر، از سیستم‌ها و طرح‌های پیچیده‌تر و بی‎نظیرتری ساخته شده‌اند.
به طوری که دارای انعطاف پذیری نوری زیادی بوده و سیستم‌های کنترلی بسیار بالایی دارند.

آبنما | ایران فانا

همانطور که انتظار‌ می‎رود، مه‌ می‎تواند نقش زیبا و چشمگیری را در سیستم‌های فعال و پویا داشته باشد.
بر خلاف سیستم‌های قدیمی مه‌آلود، سیستم‌های جدید، دارای نازل‌های مهیج بوده و‌ می‌توانند امکانات و زیبایی‌های نوری بسیاری داشته باشند. انواع نازل‎های مختلف در آبنما با توجه به کاربردی که دارند، مورد استفاده قرار می‎گیرند.
این آبنماهای زیبا با کمک لامپ‌های LED جذابیت‌های زیادی را به ارمغان‌ می‌آورند.

این موضوع کاملا درست است، آبنماهایی که به روش‌های اساسی و اصولی طراحی شده‎اند،‌ می‎توانند قابلیت کشیدن کاربران را به سمت خود داشته باشند و گاه حتی با زیبایی‌های خود بهترین لحظات را برای افراد بسازند. مخصوصا اگر شرکت سازنده بتواند با تکنیک‌های موثر خود، آبنماها را به یک کانون برای جذب افراد تبدیل کند.

دو تکنیکی که امروزه شرکت‌های معتبر تلاش‌ می‌کنند تا از آنها در آبنماهای خود استفاده کنند، صدا و بازتابی است. همان طور که‌ می‌دانیم صدا به معنای موزیکال بودن آبنما و بازتابی به معنای نورپردازی حرفه‌ای آن‌ می‌باشد. هر دو اعضای مهم آبنما بوده و در صورت عدم وجود هر یک از آن‌ها، جذابیت آبنما از صد به پنجاه یا شاید حتی کمتر نیز برسد.
اساسا، این بدان معنی است که یک آبنما از هسته و وجود خود به عنوان نوعی جذابیت استفاده‌ می‌کند و عابران را به طرف خود‌ می‌کشاند.

روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که آب در بهبود روحیه افراد نقش موثری دارد. این موضوع در هنگام شب نیز به مقدار زیادی افزایش‌ می‌یابد. به طوری که کمی قدم زدن در کنار یک آبنمای موزیکال که قدرت نور پردازی حرفه‌ای داشته باشد،‌ می‌تواند باعث شادی روحیه افراد شود.
امروزه استفاده از انواع آبنما در فضای سبز بسیار متداول شده است.

آبنما | ایران فانا

در مقایسه با این عناصر اساسی که در ظاهر یک آبنما وجود دارد، صدای یک آبنما نیز‌ می‎تواند عامل موفقیت در یک پروژه باشد. روانشناسان‌ می‌گویند: حس شنوایی، رابطه عمیق و مستقیمی با مغز دارد و‌ می‎تواند خیلی سریع به ذهن و روح افراد نفوذ کرده و روحیه آن‎ها را تقویت کند.
اما باز هم این موضوع به نوع فضا و آبنما بستگی دارد.

در صورتی که آهنگ و موزیک مورد استفاده در این آبنماها خیلی آگاهانه انتخاب شود،‌ می‎تواند پروژه موفق‎تری بوده و آن موزیک را حتی برای همیشه در ذهن مخاطب حک کند.
نکته مهم در اینجا این است که گاه حتی زمان انتخاب یک موزیک در آبنماهای موزیکال بسیار موثر است. به طوری که افراد متخصص باید بدانند در چه زمانی چه موزیکی را برای مردم پخش کنند. در نهایت، این بازتاب می‌تواند یک عامل موثر در جذب افراد باشد. این که یک آبنما چه اشیایی را با چه کیفیتی بر روی سطوح مختلف نمایان‌ می‌کند، نکته بسیار مهمی است و‌ می‌تواند توسط افراد متفاوت در سنین مختلف مورد استقبال قرار بگیرد.

یکی دیگر از کارهایی که در ساخت و استفاده از آبنماها‌ می‎توان انجام داد، آینه‎کاری حرفه‎ای آبنماهاست. فروش آبنمای موزیکال با این طرح مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این کار بسیار متنوع که کمتر کسی از آن استفاده‌ می‌کند، دارای جذابیت بسیاری بوده و در روح و جان انسان نفوذ‌ می‎کند. دلیل این موضوع علاقه‎ی انسان برای دیدن خود در آینه است. بنابراین این راه بسیار خوبی جهت جذب افراد به سمت آبنما می‎باشد.

آبنما | ایران فانا

بنابراین، ما چگونه‌ می‎توانیم با استفاده از تمامی این تکنیک‌ها، ابزارها و تکنولوژی، فضاهای عمومی را زیبا کنیم؟

یکی از مجموعه‌های بزرگ در این کار، آبنمای تاج شیکاگو است. این کار بسیار زیبا، نقطه عطفی موثر در این صنعت بوده و در قرن بیست‌و‌یکم با استفاده از نظرات بازدیدکنندگان و عملی کردن آنها، تبدیل به یک مکان کاربردی شده و علاوه بر آن، با این کار یک فضای چند منظوره و چند کاره به وجود آمده است.

با توجه به این تعاریف، اکنون چشمه‌ها را به عنوان فضاهای کنسرتی یا عملکردی‌ می‎شناسیم و‌ می‎دانیم که با استفاده از انواع آبنماها مانند آبنما در فضای سبز، آبنمای کف خشک، آبنمای ریتمیک و … می‎توانیم یک فضای شاد برای تمامی گروه‌های سنی ایجاد کنیم.

با پیشرفت علم و تکنولوژی انسان قادر به انجام بسیاری از کارها به صورت آنلاین می‌باشد. برای مثال از طریق فناوری تلفن همراه، کنترل بی‎سیم، آرایه‌های نوآورانه، تکنولوژی بازی و سیستم‌های تقویت شده، می‌تواند کارهای موثر بسیاری انجام داده و خود را به جهان معرفی کند. آبنماسازی یکی از اقداماتی است که با برنامه‌نویسی سریع و حرفه‌ای، می‌توان آن اثر را به جهان معرفی کرد.

استفاده از آبنماها در تجدید ساخت و سازها و بازسازی شهرها باعث زیباسازی شهرها‌ می‌شود. زیباسازی شهر و مکان‌های عمومی و خصوصی، گاه باعث ایجاد هیجان در افراد‌ شده و‌ می‎تواند در آنها حس شادی به وجود آورد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *