نکاتی مهم در مورد آبنماهای باغی، سنگی و خانگی

برای لذت بردن بیشتر از باغ می‎توانید چند دکوراسیون زیبا و دلچسب برای آن در نظر بگیرید. آبنماهای باغی، آبنما در فضای سبز و … می‎تواند آرامش خوبی را در محیط باغ برای شما ایجاد کنند. نکاتی مهم در مورد آبنماهای باغی، سنگی و خانگی وجود دارد که بهتر است قبل از اجرای آن‎ها از این نکات مطلع باشید.

این مدل از آبنماها کاربرد فراوانی دارند و دارای سبک‎ها و انواع مختلفی می‎باشند. طبیعت باغ همراه با آبنماهای باغی زیبا، دلنشین و لذت بخش می‎شود. همچنین می‎تواند میزبان جشن‌ها و شادی‎های شما باشد. طراحی‎های جدید و مدرنی در این زمینه ایجاد شده که راحت و قابل دسترسی هستند.
می‎توان از کمپرسورهایی استفاده کرد که مصرف برق را به میزان قابل توجهی کاهش می‎دهند. با پیگیری‎های لازم می‎توانید آبنمای مناسب با نیاز خود و با هزینه‎ای مقرون به صرفه پیدا کنید.

آبنماهای سنگ

سنگ ریخته‎گری از اجزاء مهم و اصلی آبنماهای سنگی می‌باشد و عمر طولانی دارند. این آبنماها ظرافت خاصی دارند و اگر به درستی از آن‌ها استفاده شود، یک مرکز زیبا و دلنشین در باغ ایجاد می‌کند. آبنماهای سنگی در انواع مختلفی وجود دارند و نسبت به سایر آبنماها نظیر آبنمای کف خشک، آبنمای ریتمیک و … سنگین‎تر هستند.

آبنما در فضای سبزبرخی از مصرف کنندگان معمولا گزینه‎های سبک‎تر را انتخاب می‎کنند. این آبنما با توجه به ساخت آن، معمولا گران‎تر از گزینه‌هایی هستند که دوام کمتری دارند و برای هر فضایی می‎تواند بادوام، زیبا و لذت‎بخش باشند. آبنمای سنگ در گذشته در قلعه‎ها و کاخ‎ها ساخته می‎شد. این سبک می‎تواند ایده‎آل شما باشد.

مزایای آبنماهای فایبرگلاس

آبنماهای فایبرگلاس محبوبیت زیادی در بازار دارند. بسیار سبک‌تر از دیگر آبنماها هستند، به همین دلیل می‌توانیم در فصل سرما آنها را جا‌به‌جا کنیم.
طراحی‎هایی زیبایی دارند و برای پاسیو مناسب هستند، در فضای داخل و خارج می توان از آبنماهای فایبرگلاس استفاده کرد.
آبنماهای فایبرگلاس هزینه کمتری نسبت به سایر آبنماها دارند. نصب آن‌ها بسیار آسان‌تر است و توسط یک نفر قابل نصب و حمل و نقل می‎باشد.
در حالی که آبنماهای سنگی به چندین نفر برای حمل و نصب نیاز دارند. همچنین ممکن است، آبنماهای بسیار بزرگ برای نصب به جرثقیل نیاز داشته باشند.

گیاهان سبز

قرار دادن مناسب گل‌ها و گیاهان باغی در اطراف آبنمای فضای سبز آرامش خوبی به شما می‎دهد. می‌توان تزیینات مختلف را با آبنماها ترکیب و جذابیت بیشتری به آن داد. استفاده از گل‎های رنگی هم زیبا و جذاب هستند.

آبنما | ایران فاناآبنماهای دیواری فضای باز

آبنماهای دیواری فضای باز، یکی از گزینه‌های عالی است که در بخشی از حیاط استفاده می‎شود و کاربرد دیگری ندارد.
به سبک‎های مختلفی دیده می‌شود و حتی می‌توان از نوع فایبرگلاس آویزان استفاده کرد. می‎توانید از آبنماها به عنوان یادبودی از عزیزان خود استفاده کنید. می‌توانید از یک پلاک کوچک با نام آن شخص در آبنما استفاده کنید. حتی می‌توانید درخت یادبودی هم در نزدیکی آن بکارید.

آبنماهای تجاری

آبنماها در یک شرکت و مکان تجاری می‎تواند یکی از بهترین راه‌های جلب توجه مشتریان باشد. از طریق آبنمای تجاری می‌توانید معرفی مختصری از کسب و کار خود داشته باشید. یک آبنما با کاربرد آبخوری خنک در یک تابستان داغ یک تبلیغ بالقوه برای مشتریان شما خواهد بود.

منطقه آرامش کامل

یک فضای آرام در حیاط با صدای آب مسلما فضای دلنشینی محسوب می‌شود. مطمئنا با انواع آبنماها نظیر آبنمای ریتمیک، کف خشک و … می‎توانید مکان زیبایی داشته باشید.

نکاتی مهم در مورد آبنماهای باغی، سنگی و خانگی

بسیاری از مردم از آبنماهای فضای باز فقط به عنوان یک محوطه زیبا برای املاک و مستغلات خود استفاده می‌کنند. انواع آبنمای موزیکال فضاهای شگفت‎انگیزی برای محیط شما به وجود می‎آورند.

آبنمای ریتمیک1) آبنمای کوچک در حیاط خانه

وسعت حیاط مهم نیست. برخی از آبنماهای فضای باز در فضاهای کوچک ایجاد می‌شوند. شما می‌توانید در گوشه‎ای از حیاط یا در نزدیکی پاسیو خود از آبنما استفاده کنید.
باید برنامه‎ریزی‌های لازم را انجام دهید. با بررسی میزان فضای خود و مشورت با کارشناس فروش آبنمای موزیکال، می‌توانید آبنمایی با ابعاد مناسب را انتخاب کنید.
حتی اگر حیاط هم ندارید، می‎توانید در فضای خانه از آبنما استفاده کنید.

2) شاید فضایی برای آبنما نداشته باشید

اگر یک فضای کوچک دارید، می‌توانید یک آبنمای دیواری و یا آبنمای موزیکال خانگی نصب کنید.
در آپارتمان با برنامه‌ریزی درست می‌توانید مکانی برای آبنما در نظر بگیرید. گزینه‌های مقرون به صرفه‎تری وجود دارند که می‌توانید از آن‎ها استفاده کنید.
یک دکوراسیون زیبا هر چند کوچک را می‌توانید در فضای خانه خود ایجاد کنید. باید در نظر داشته باشید که آبنما نقطه کانونی فضای شماست، فقط تناسب بین اندازه آبنما با فضای خود را فراموش نکنید.
یک دکوراسیون زیبا همراه با آبنما منظره لذت‎بخشی را برای شما فراهم خواهد کرد. می‌توانید تمام ایده‌های خود را در فضای کوچک با آبنما تنظیم کنید.

آبنماهای سنتی در سبک‌ها و انواع مختلف در دسترس هستند. منابع قدرت و کیفیت آب آبنما‌ها متفاوت هستند. آبنماهای سخت‎افزاری، خورشیدی، باطری و غیره از منابع قدرت آبنماها هستند.
اگر دسترسی به برق ندارید از آبنماهای خورشیدی در فضای باز استفاده کنید. باید تمام موارد مورد‌نظر خود را در نظر بگیرید. مسلما می‌توانید آبنمای مناسبی را انتخاب و از وجود آن لذت ببرید.

آبنما | ایران فاناآبنما در فضای خانه

استفاده از یک آبنما در محیط کار یا منزل باعث کاهش تنش‌های ناشی از کار و ایجاد آرامش می‌شود. از جمله اثرات وجود آبنما می‌توان به کاهش استرس، افزایش تمرکز و انگیزه داشتن اشاره کرد. این مسئله لذت‎بخش بوده و شما را آرام خواهد کرد. آبنمای موزیکال حبابی و انواع آبنما در فضای خانه می‌توانند دکوراسیون زیبایی برای شما فراهم کنند.

اگر فضای شما بزرگ است، می‌توانید از چند مدل آبنما استفاده کنید. آبنماهای دیواری به دیوار شما منظره زیبایی می‎دهد و فضای شما به یک فضای انگیزشی مبدل می‌شود.

آبنماهای کف نیز یک راه عالی برای منزل یا محل کار شماست، اما ممکن است نیاز به لوله کشی یا سیم کشی خاصی داشته باشند.

آبنما‌ در فضای سبز می‌تواند انتخاب خوبی باشد، چرا که یک نقطه کانونی عالی برای شما فراهم می‎کند. اضافه کردن گل و گیاهان سبز به این فضا گزینه عالی برای شما فراهم می‌کند.
آبنما علاوه‌بر اینکه باعث تمیزی فضا و هوا می‌شود، به رشد و پرورش گیاهان اطراف خود کمک می‌کند. البته باید سطح سختی آب در نظر گرفته شود.
از گیاهان گلدانی هم می‌توان استفاده کرد. اجازه دهید رنگ نیز به گزینه‌های شما اضافه شود.

روشنایی نیز باعث جذاب‌تر شدن آبنما می‌شود. نور طبیعی یک گزینه روشنایی خوب است. نور عاملی دوست داشتنی است که باعث آرام‎بخش شدن فضا می‌شود. از انواع چراغ‌ها و چراغ‌های دیواری هم می‌توانید استفاده کنید. نورپردازی‌های زیبا می‌تواند با موسیقی همراه شود.

آبنما | ایران فاناهمچنین می‌توانید سخنان انگیزشی را به شکل تابلوهایی تهیه کنید یا از عکس استفاده کنید و در اطراف آبنما به کار ببرید.
اهداف خود را روز به روز تکرار کنید. یک فضای کاری شاد طراحی کنید.
تمیزی فضا را حفظ کنید. نمی‌توانید در یک فضای انگیزشی شاد پر از گرد و غبار به هدف خود برسید.
روش‌های تمیز کردن مناسب برای آبنمای خود را پیدا کنید. دقت کنید که آبنما به خوبی کار کند و ایرادی در عملکرد آن وجود نداشته باشد، چرا که برای لذت بردن از این فضای انگیزشی باید همه موارد در حد خوب و مناسب باشند.
رطوبت در فضای آبنما لذت‎بخش است. صدای آب و زیبایی‌های اطراف این فضا می‌تواند شما را آرام کند و سبب شود شما بهتر تمرکز کنید و کارایی بهتری برای انجام کارهای خود داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *