آبنماها و ایده‌هایی برای تزئین آن‌ها

آبنمای موزیکال، آبنمایی زیبا با قدرت تزیینی قوی است که برای فضاهای مدرن مناسب می‌باشد. انواع آبنماها در فضاهای داخلی جلوه‌ای از طبیعت، با سر و صدای دلنشین آب فراهم ‌می‌کنند. آبنماها و ایده‌هایی برای تزئین آن‌ها می‎توانند جلوه‎ و زیبایی خاصی به فضا دهند.
انواع آبنماها در خارج از فضای خانه، قابل نصب هستند و در مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها و دیگر فضاها ‌می‌توان از آن استفاده کرد و با دیگر انواع آبنما از جمله پانل‌های عمودی ‌می‌توانند‌ ترکیب شوند. هر آبنما با یک پمپ پروانه‎ای روی یک سری حوضچه‎های متناوب سقوط کرده و به سه نوع اساسی تقسیم ‌می‌شود:

  • سطح
  • پرده آب
  • پرده‌های دیجیتال

آبنماهای مسطح

شایع‌ترین و بهترین نوع شناخته شده در بین انواع آبنماها، آبنماهای مسطح هستند که به عنوان دیواره‌های آب هم معروف می‎باشند.
آبنماهای مسطح مانند یک ورق آب هستند که از یک سطح عمودی سرازیر می‌شوند. معمولا سطح ریزش از یک سطح شیشه‌ای یا سرامیکی تشکیل شده است، اما از گزینه‌های دیگری نظیر فولاد ضد‎زنگ، سنگ مرمر یا هرگونه مواد سخت ضد آب و … می‌توان استفاده کرد.

آبنماهای مسطح زیبا و معاصر هستند و برای فضای داخلی کاملا مناسب می‎باشند و صدای زیادی تولید نمی‌کنند و در آب یک جنبش ثابت و متعادل ایجاد کرده که همراه با بازتاب نور و طراوت طبیعی ‌می‌باشد.

آبنما در فضای سبزنوع عمودی

دیوار‌های راستایی هستند که جریان آب به طور عمودی انجام می‌شود. با پانل‎های شیشه‌ای هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما در دیوار‌های سرامیکی ممکن است اتصالات آسیب ببینند. برای به حداقل رساندن آن‎ها از کاشی‌های پرسلین با برش‎های لیزر استفاده می‎شود.
لبه‌ها باید کاملا ۹۰ درجه باشند. این کاشی‌ها بدون اتصال نصب ‌می‌شوند، به طوری که آب در آن‎ها سقوط نکرده و از دیوار جدا نمی‌شود. البته آب باید با کمی‌ شیب حرکت کند تا از سقوط آب جلوگیری شود.

پرده‌های آب لوله مایلار

پرده‎های آب لوله مایلار کاملا متفاوت از دیواره آب است و از مجموعه‌ای از لوله‌های عمودی ساخته شده است که از مواد مصنوعی مایلار ‌می‌باشد.
لوله‌ها مسطح هستند و در جهت موازی عمودی قرار دارند که بر روی یک دیوار مستحکم ایجاد ‌می‌شوند. هر لوله به یک نازل کوچک واقع در بالای دیوار متصل است که با آب پر شده و به حرکت در می‌آید و یک حرکت ثابت و متعادل ایجاد ‌می‌کند. این چشمه‌های جذاب بسیار تزئینی هستند، حتی زمانی که در حال فعالیت نیستند.
انواع آبنما نظیر آبنمای ریتمیک، کف خشک، رقصان و … زیبایی خاصی به فضا می‎دهند.

دستگاه‌های پایه

هر مایلر پنهان شده و متصل به لوله پایین‌تر است. لوله‌ها با فشار و عمودی آب را به جریان ‌می‌اندازند و یک سطح فوق‎العاده زیبا ایجاد می‌کنند. مقادیر ضد آب به صورت جزئی قابل مشاهده هستند، ولی ظاهر خوبی دارند و از برنج ساخته شده‌اند.
حوض یک فیلتر زیر آب دارد که قطره‌های آب را جمع ‌می‌کند، درست مثل دیواره‌های آب پرده‌های آب.

آبنما | ایران فانادستگاه‎های پایه، تاسیساتی با آخرین تکنولوژی هستند که برای تزئین فضاهای وسیع زیبا و لوکس طراحی شده‌اند. یک هتل بزرگ یا لابی یک ساختمان اداری می‌تواند یک منظره زیبا از این تاسیسات را به نمایش بگذارد تا لذت‎بخش و آرام‎بخش شود.

بسیاری از مردم از تزئینات روی آبنماها لذت می‌برند. اغلب افراد از هر رویداد یا تعطیلاتی استفاده می‌کنند تا منظره زیبای آبنما را مشاهده کنند. وجود انواع مختلف آبنما نطیر آبنمای موزیکال خانگی، آبنمای حبابی و … را در محل کار یا خانه نباید نادیده گرفت. وجود آبنما در فضای خانه و محیط کار ایده‌ای سرگرم کننده و لذت‎بخش است.

اضافه کردن چراغ

باید مسائل ایمنی در نظر گرفته شود. شما می‌دانید که آب و برق را نمی‌توان با هم ترکیب کرد و ممکن است باعث خطرات زیادی شود.
چراغ‌ها نباید در مسیر آب قرار بگیرند. این مسائل باید به دقت توسط کارشناسان این حوزه بررسی شود.
اگر می‌خواهید نگران این خطرات و حوادث نباشید، چراغ‌های شناور مناسب هستند. این چراغ‌ها را می‌توان دور از آبنما قرار داد.
استفاده از نورافکن‌های محوطه‌ساز که در برابر آب‌های سطحی و بارانی مقاومت دارند، گزینه مناسبی هستند. چراغ‌های خورشیدی می‌تواند گزینه ایده‎آل باشد، چرا که شما نیازی به نصب چراغ ندارید.

دکوراسیون خاص

می‎توانید از میزهای کوچک در کنار آبنما استفاده کنید. مثلا یک میز تزیینی و رومیزی گرمسیری با نقش میوه، می‌تواند در جشن‌های تابستانی مورد استفاده قرار بگیرد.

آبنما | ایران فاناتزیینات با زیورآلات

می‌توانید از انواع زیورآلات برای تزئین آبنما استفاده کنید و حتما قبل از مراسم زیورآلات را روی آبنما قرار دهید. شما باید کل صفحه نمایش خود را آماده کنید، البته نیاز نیست به آبنما متصل باشند. هم‎چنین، می‌توانید از گل و گیاه نیز استفاده کرد.

گل و گیاه

اگر از گل و گیاهان مصنوعی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که در اثر رطوبت آسیبی به آنها نمی‌رسد. اگر از گیاهان طبیعی استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که نور خورشید برای رشد کافی گیاهان وجود داشته باشد.
گیاهان گلدانی، گزینه‎ی مناسبی برای زیبایی آبنما به شمار می‎آیند. ترکیب گل و گیاهان طبیعی و مصنوعی برای تزئین آبنما در فضای سبز کاربرد فراوانی دارد.

موسیقی

یکی از راه‌های زنده بودن آبنما، استفاده از موسیقی می‎باشد. آبنمای زیبا با دکوراسیون زیورآلات، گیاهان و چراغ‌های رنگی به همراه موسیقی به یاد ماندنی می‌شود. می‌توانید از یک سیستم رادیویی یا بلندگو استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که موسیقی‌ با جشن هماهنگ است. این هماهنگی تصویر زیبایی از آبنما را برای مخاطب به نمایش می‎گذارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *