چگونگی طراحی آبنمای باکیفیت

برای دستیابی به یک استاندارد مطلوب و با کیفیت و همچنین بدست آوردن رضایت مشتریان باید به سوالاتی که در مورد آبنمای موزیکال در ذهن آنهاست، پاسخ داد. بنابراین، در این مطلب تلاش می‌کنیم تا به سوالات شما در مورد آبنماهای موزیکال پرداخته و نکاتی را ذکر کنیم. همچنین این مطلب بر روی بخش‌های تکنولوژیکی و ساخت و ساز و تحلیل چشمه‌های معماری با نازل‌ها تمرکز می‌کند و آنها را به خوبی برای شما مورد بحث قرار می‌دهد.

فناوری

امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی دائما باید با فناوری در ارتباط بود و به وسیله آن از بروز مشکلاتی در کار جلوگیری کرد. زمانی که شما ایده خود را در شرایط فانتزی از جمله معماری فضا، آکوستیک و رنگ با همکاران خود در میان می‌گذارید، در فکر این هستید که به یک ترکیب پیچیده‌تر فیزیکی رسیده و آن را به یک پروژه پول‌ساز تبدیل کنید. نکاتی که در این مورد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد عبارت است از:

محل ساخت آبنما

انواع آبنماهای با‌کیفیت همچون آبنمای ریتمیک، آبنمای کف خشک، آبنمای حبابی و … در همه‌جا می‌توانند زیبا باشند. به صورتی که می‌توان آنها را در پارک‌ها، باغ‌ها، مراکز خرید، مجتمع‌های مسکونی و تجاری و یا حتی در داخل خانه مورد استفاده قرار داد.آبنمای موزیکال | ایران فانا دلایل استفاده از آبنماها می‌تواند برای زیباسازی محیط، جذب کردن مشتریان بیشتر، جلب توجه مخاطب و یا حتی برای جداسازی دو منطقه از یکدیگر باشد.

الزامات استثنائی برای ویژگی‌های آب: اگر فرد مورد نظری که پروژه‌ها را به اتمام می‌رساند، یک تکنسین و متخصص مجرب باشد، حتما به تاثیرات آب و ویژگی‌های آن در یک آبنما توجه می‌کند و آنها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

استفاده بیش از حد از قطعات تکنولوژیکی

سعی کنید از استفاده بیش از حد از قطعات تکنولوژیکی قابل توجه که می‌توانند باعث تکرار و خستگی جت‌ها شوند، اجتناب کنید. چرا زمانی که می‌توانید خالق آثاری بی‌نظیر باشید، خود را به یک کپی کار تبدیل می‌کنید و ایده‌های دیگران را از آنها می‌گیرید؟
به کار بردن کمی دانش و ایده به همراه مهارت و سلیقه می‌تواند باعث خلق یک آبنمای موزیکال شگفت‌انگیز شود و در فروش آبنمای موزیکال تاثیر بسزایی بگذارد.

برای ساخت و نصب نازل‌ها و لوله‌کشی‌ها در یک آبنما به افرادی مجرب و آموزش دیده نیاز است که در این کار ماهر بوده و پروژه را بدون دردسر تحویل دهند. زمانی که آبنما در حال کار کردن نیست هم می‌توانید انتخاب کنید که آنها را در میان سنگ‌ها و پس زمینه‎ای که برای آن طراحی شده است، پنهان کنید. این موضوع در زیبایی و جلوه آبنما موثر بوده و می‌تواند در جذب افراد به شما کمک کند.

آبنمای زیبا | ایران فانا

تجزیه و تحلیل آبنما با پمپ و نازل

یکی از مهمترین قطعاتی که در انواع آبنماهای موزیکال و آبنمای ریتمیک استفاده می‌شود، جت‌های آبی می‌باشد. جت‌ها به چندین دسته جت آب جامد یا پیوسته، جت‌های فوم‎دار و جت‌های آبشار تقسیم می‌شوند که استفاده از هر یک از آنها به نوع نازل موجود در آبنما بستگی دارد. برای استفاده از انواع جت‌ها و نازل‌ها باید به نکات زیر توجه کرد:

  • ارتفاع جت‌های عمودی را تعیین کرده و با انتخاب قطر و ارتفاع جت متناسب، به طراحی هنری آبنما بپردازید.
  • فاصله‎ی سقوط را برای جت‌های “جامد” یا “پیوسته” تعیین کنید. برای مثال، با تخمین زدن باد می‌توان از خرابی این آبنماهای موزیکال جلوگیری کرد.
  • برای اطمینان از سالم بودن آنها از دستورالعمل‌های فنی از جمله جریان و فشار مورد نیاز برای برآوردن انتظارات طراحی آبنماها استفاده کنید.

تصور کنید که می‌خواهید یک آبنمای معماری را با مدار جت عمودی ثابت با قطر 10 میلی‎متر و 3 متر ارتفاع ایجاد کنید. با استفاده از نمودارهای فنی می‌توانید میزان جریان هر لیتر آب در دقیقه و میزان فشار آن را پیدا کنید. این اعداد می‌توانند به بهبود عملکرد آبنماهای موزیکال شما کمک کنند.

آبنما | ایران فانا

چگونه می‌توانید مقادیر جریان و فشار را در یک نازل به منظور رسیدن به ارتفاع مورد انتظار برای جت مورد نیاز تضمین کنید؟
برای حل این سؤالات، باید اطلاعاتی در مورد محاسبات هیدرولیکی در آبنماها کسب کرد.
آبنماهای خود را با استفاده از گروه‌ها یا مجموعه‎ای از نازل‌ها سازماندهی کنید. نازل‌های گروه‎بندی شده را به مجموعه‎هایی نسبت دهید که می‌توانند به طور مستقل از یکدیگر کار کنند. این عمل به کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش قیمت آبنمای موزیکال و نهایتا انعطاف‌پذیری برای نگهداری آبنماها کمک می‌کند.
در ادامه به نکاتی درباره طراحی آبنما با تبدیل شدن به مهمترین مسائل مربوط به ذخیره آب، مدار تغذیه و پمپ‌های آب می‌پردازیم و آنها را به خوبی برای شما بازگو می‌کنیم:

تجزیه و تحلیل ذخیره آب

هنگامی که افراد به طراحی آبنماهای موزیکال و ریتمیک دست می‌زنند، ما پیشنهاد می‌کنیم که اندازه آنها را طوری بگیرند که حجم اضافی آب مورد نیاز برای پر کردن لوله و نگه داشتن جت‌ها را نیز بتوانند انجام دهند. به این ترتیب، از نیاز به ساخت مخازن آب اضافی برای اطمینان از این‎که تمام قطعات به‎طور صحیح کار می‌کنند اجتناب می‌شود.

نورپردازی آبنما | ایران فانا

آیا مخزن آبی که در طراحی آبنما از آن استفاده می‌شود، می‌تواند حداقل سطح مورد نیاز پمپ آب را هنگامی که آبنما ظرفیت ندارد، تضمین کند؟
عمق آب مورد نیاز در ورودی لوله‌های مکش‌دار پمپ باید در دستورالعمل‌های فنی عرضه شده و توسط سازنده پمپ بیان شود. بنابراین، این امر باعث می‌شود که لوله‌های ورودی خالی نباشند. در این صورت امکان خرابی آبنما کم می‌شود و عملکردهای آن بهبود می‌یابد. انواع نازل‌ در آبنما و کاربرد آنها از دیگر عواملی است که بر روی عملکرد آبنما تاثیر می‌گذارد.
برای بها دادن به دلایل ایمنی نباید آبنماها را در روبروی عموم مردم تعمیر کرد.
یک وسیله برای دوباره پر کردن مخازن آب و جبران حجم آب از دست رفته خود، باید این آب‌ها را از نازل‌ها گرفته و عرضه کند.

اجزای سیستم‌های تامین آب و تخلیه

مدار تامین آب در انواع آبنماها متنوع است، اما بیشتر آنها از ترکیب مدار، مسیریابی، فاصله، قطر، ورودی آب، و غیره تشکیل شده‌اند.

قطر لوله‌های مختلف به چه چیزی بستگی دارد؟
لوله ورودی آب باید قطر حداقل 1.5 تا 2 برابر قطر ورودی پمپ را داشته باشد. ضروری است که یک گیربکس در محل اتصال بین لوله مکش و ورودی پمپ نصب شود. این باعث می‌شود که هوا در این نقطه جمع نشود که این امر باعث کاهش قطر سرویس می‌شود.

قطر لوله کشی بین خروجی از پمپ‌های آب و نقطه تحویل در مجموعه‌های مختلف نازل بر اساس سرعت اقتصادی تعیین می‌شود. سرعت اقتصادی آبنماها به طور کلی بین 1 تا 1.8 متر بر ثانیه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *