آبنمای موزیکال | ایران فانا

یکی از زیباترین و مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توان بر روی انواع آبنما انجام داد و زیبایی‌شان را چندین برابر کرد، نورپردازی حرفه‎ای در آنهاست. اهمیت نور و نورپردازی در آبنماهای موزیکال بر روی زیبایی آبنما بسیار تاثیر‌گذار است. نور نقش خیلی مهمی در روحیه افراد داشته و به خوبی می‌تواند در روح و ذهن افراد نفوذ کند. یک شرکت خوب می‌تواند از یک مخروبه، مکانی هیجان‌انگیز و زیبا بسازد. به‌طوری که افراد انگشت به دهان مانده و به دنبال سازنده‌ی آن باشند.

یکی از زیباترین مکان‌های برنامه‎ریزی شده برای اجرای آبنمای موزیکال، در نزدیکی هوستون بود. در واقع یکی از برجسته‌ترین آبنماها در این مکان، یک آبراه 1.7 میلی‌متری است که آب‌ها را به زیبایی از درون خود بیرون می‌دهد.
این مکان در ابتدا بسیار ساده بود. در آن زمان، شهروندان هیچ تمایلی به توقف و لذت بردن از آن محیط نداشتند و جاهای دیگر را به آن ترجیح می‌دادند.
اما شرکتی در تگزاس خواستار تغییر فضا و الگوهای آن مکان شد. در نتیجه با استفاده از یک آبریز چشمگیر و نورپردازی حرفه‎ای، به همراه چندین بسته نرم افزاری، توانستند تغییر چشم‎گیر و بزرگی در آن‎جا ایجاد کرده و آن مکان را به یک شاهکار تبدیل کنند.
در برخی آبنماهای طراحی و ساخته شده، در کنار آبنما چاله‌هایی با یک سوراخ مشخص قرار می‌دهند، زیرا ممکن است در اثر بارندگی شدید و سیل همه چیز آسیب ببیند. آبنمایی که در هوستون ساخته شد نیز دارای این ویژگی‌ها بود و زمانی که طوفان هاروی در سپتامبر 2017 به وقوع پیوست و آبنما به طور کامل غرق شد، پس از مدت کوتاهی دوباره به حالت اول خود بازگشت و تمامی قطعات آن دوباره کار می‌کردند.

آبنما | ایران فانا

در این موضوع که اثری ناب از ادغام آب، نور و صدا خلق می‌شود اصلا شکی نیست و تمامی آبنماهای موزیکالی که به چشم‎مان زیبا می‌آیند، قطعا نورپردازی بسیار حرفه‎ای در آنها به کار رفته است. آبنماهای نوری مانند یک پروژه استراتژیک بصری و شنوایی عمل می‌کنند و قابلیت نفوذ در روح و جان انسان را دارند.

سازه‌های پله‎ای مانند، فرایندهای نسبتا ساده‎ای را در‎بر‎می‌گیرند و هر چه از پله‌های آنها بالاتر می‌رویم، آبنما بزرگ‎تر شده و آب‌های بیشتری از آن به سمت پایین روان می‌شود. موضوع مهمی که در این نوع از آبنماها دارای اهمیت بسیاری است، سنگ مورد استفاده در زیر آنهاست. هر قدر سنگ فرش آن مکان زیباتر باشد، آبنما نیز فوق‎العاده‎تر به نظر می‌رسد.

برای ساخت آبنمای ریتمیک، آبنمای کف خشک، آبنمای موزیکال و … باید تمامی سیستم‌های مکانیکی، برق و لوله کشی را که با آب مرتبط هستند، انتخاب کرده و جوانب مختلف آنها را مورد بررسی قرار داد. در نهایت می‌توان تمامی پمپ‎ها، لوله‎ها، روشنایی و لامپ‎ها، سیستم‌های فیلتر و کنترلی را نصب کرد. البته این کار نیازمند تجربه‎ای چندین ساله است که بتواند تاثیر این عوامل را بر روی آب بررسی و محیط‌‎های بسیاری را شناسایی کند.

آبنما | ایران فانا

در برخی مدل‎ها، زیبایی سازه‌ها و آبشارها باید دارای یک سطح مشخص بوده و سر و صدای مناسبی از خود ساطع کند. در این صورت حوصله افراد سر نرفته و یا آرامش‎شان نیز مختل نمی‎شود. اگر هدف ما جلب توجه و کشیدن افراد به سمت مکان مورد نظر باشد، می‌توان از آهنگ‌های زیبا استفاده کرد و یک آبنمای ساده را به نوع موزیکال تبدیل نمود.

در انتخاب یک شرکت و تیم برای سپردن پروژه سنگین آبنمای خود، بسیار دقت کنید و حواس‎تان باشد که این کار را به افراد کاربلد و حرفه‎ای بسپارید تا اجرای آبنما، نتیجه‎ی خوبی داشته باشد.

برای ساخت آبنمای کف خشک، آبنمای موزیکال، آبنمای ریتمیک و آبنمای حرفه‌ای، باید با یک تیم طراحی حرفه‎ای داشته باشید که با آنها همکاری کرده و توصیه های آنها را اجرا کنید.

ترکیب چشم‎‎نوازی زیبا می‌تواند در انتخاب آبنما موثر باشد. تمامی ما می‌دانیم که استفاده از گیاهان در سراسر مکان‌ها می‌تواند به انسان روحیه بخشیده و در صورت امکان اگر بتوان سطح آبنماها را با آنها پر کرد، می‌تواند بسیار شادی بخش و هیجان‎انگیز باشد. رنگ اسلب سنگ و بافت آب که در سطوح زیبای آن جریان پیدا می‌کند، می‌تواند منافع بصری فوق‎العاده‎ای را به همراه صداهای گوناگون به سمت ذهن بی‎نهایت طلب انسان هدایت کند. پمپ‌هایی که از طریق چند خطوط هشت اینچی جداگانه تغذیه می‌کنند، سازه‌ی ما از شیب مناسبی برخوردار باشد و سنگ‌هایی که با ضخامت‌های مختلف در بین لایه‌های آن قرار می‌گیرد، همه و همه نقش پررنگی در طراحی و ساخت آبنمای تاثیرگذار دارند.
شما با سپردن پروژه خود به دست افراد حرفه‎ای می‌توانید آبنمای خود را تضمینی تحویل بگیرید.

آبنما | ایران فانا

نورپردازی بخش مهمی از تمامی پروژه‌هاست. به طوری‌ که برای بهبود وضعیت آبنماها می‌توان نورپردازی آنها را برنامه نویسی کرد که به طور اتوماتیک در شب فعال شوند و نیازی به نیروی انسانی نباشد. این نورپردازی‌ها را می‌توان تحت کنترل چهار بخش رنگ‌های اصلی قرمز، آبی، سبز، فیروزه‎ای و … قرار داد و به لامپ‌های LED آن مدهای رنگی مختلف را نسبت داد.
در تعیین قیمت انواع آبنما موزیکال، نوع قطعات و کیفیت قطعاتی که در ساخت آبنما به کار می‌رود، بسیار تاثیر‎گذار هستند.

در فرایند برنامه نویسی لامپ‌های کریستال و نورپردازی قسمت‌های مختلف آبنما، می‌توان الگوهای متفاوتی را به صورت شکل نمایش داد. یکی از اشکال قابل نمایش، پرچم کشورهاست که به دلیل داشتن رنگ و فرم مناسب، برای نمایش روی آبنماها مناسب است.
زمانی که چراغ‌های خطی به بازار جدید رسیدند، با توجه به این نوآوری بسیاری از افراد در فرایند نصب آنها قرار گرفتند و در حقیقت مشخص شد که چراغ‌های خطی به چه صورت قابل بررسی و محاسبه می‌باشند. در نهایت و بدون شک، این چراغ‌ها باعث شدند تا همه‌ی ما برای رسیدن به نتایج مطلوب تلاش کنیم.

در آبنماهای مختلف همچون آبنمای موزیکال، آبنمای کف خشک، آبنمای فضای سبز و … مفهوم آب نیز باید حفظ شود و افراد و شرکت‌های سازنده برای ماندگاری سازه خود، وظیفه دارند که آب منطقه مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که آب از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، باید برای آبنما از فیلتر استفاده شود.

آبنما | ایران فانا

زمانی که ساخت سازه به پایان می‌رسد، تیم حرفه‎ای تنظیم کننده باید سیستم‌ها را راه‌اندازی کرده و تمامی چراغ‌ها را آزمایش کنند. در این صورت کمبودها را شناخته و در جهت بهبود آنها می‌توانند تلاش کنند. همچنین با شناختن نقاط قوت خود، اعتماد به نفس و روحیه گرفته و آبنماها و پروژه‌های بعدی را با دقت و مهارت بالاتری به سرانجام می‌رسانند. در این صورت زمانی که می‌خواهیم آبنما را ترک کنیم برای‎مان دشوار است و به این همه جلال و زیبایی افتخار خواهیم کرد.

هر پروژه همراه خود سختی‌ها و درس‌هایی را برای‎مان می‌آورد که با آنها می‌توانیم از ویژگی‌های استاندارد خود استفاده کرده و همچنین تکنولوژی‌های جدید را برای آنها به کار بگیریم. یکی از کمک‌های کلیدی که در بخش سرویس، مراقبت و نگهداری شرکت اتفاق می‌افتد این است که ما به یک سری ویژگی بی‎پایه و اساس دل نمی‎بندیم و مشتری خود را به آنها دلخوش نمی‎کنیم. در این صورت می‌توانیم کیفیت خود را بالا ببریم، داشتن این ویژگی‌ها در کمتر شرکتی دیده می‌شود که می‌تواند در بهبود و رشد آنها بسیار موثر باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *