راه‌های مراقبت و نگهداری از آبنماها

انواع آبنما نظیر آبنمای موزیکال، رقصان، آبنما در فضای سبز و … برای زیبایی فضای خانه‌، باغ‌ها و ادارات محبوبیت زیادی دارند.
ما اطمینان داریم که شما هم با دیدن یک آبنمای زیبا احساس شادی می‌کنید و از آن لذت می‌برید.
اما اکثر مشتریان نگران نگهداری و تمیز کردن آبنما هستند. راه‌های مراقبت و نگهداری از آبنماها در افزایش طول آبنما بسیار تاثیر‎گذار است.
شما می‌توانید با تمیز کردن دوره‎ای آبنما، از تماشای آن لذت ببرید.

راه‌های مراقبت و نگهداری از آبنماها

راه‌های مراقبت و نگهداری از آبنماها به شرح زیر است:

آب

میزان آب استفاده شده در آبنما مهم است. اهمیت کیفیت آب در انواع آبنمای موزیکال بسیار زیاد است.
میزان کم آب باعث آسیب دائمی‌ به پمپ‌های آبنما خواهد شد.
هر زمان که متوجه کم شدن آب شدید، آن را به سطح قابل قبول برسانید. این نکته بخش مهمی از راه‌های مراقبت و نگهداری از آبنماها می‌باشد.
این را هم در نظر بگیرید که آب مقطر بهترین گزینه است، زیرا مواد معدنی و ناخالصی‌های آب را ندارد، آب مقطر یک منبع خالص رطوبت می‌باشد. علاوه‎بر آن از ایجاد مواد معدنی و پوسته پوسته شدن و لکه‌های موجود در پمپ آبنما جلوگیری می‌کند و یکی از بهترین راه‌های نگهداری آبنما می‌باشد.

آبنما | ایران فاناتعویض آب

گاهی اوقات آب را به طور کامل تخلیه و از آب تمیز پر کنید. آب تازه طراوت و زیبایی خاصی به آبنمای موزیکال می‌بخشد.
در حین تعویض آب، سطح آن را با پارچه مرطوب تمیز کنید. از مسواک قدیمی‌ یا برس نرم و سرکه برای تمیز کردن استفاده کنید. سعی کنید ماهی یک بار این کار را انجام دهید تا تمام آلودگی‌ها، گرد، غبار و خاک را از محیط آبنما دور کنید.

جلبک‌ها

جلبک‎ها نه تنها ناخوشایند هستند، بلکه به پمپ آبنما و سایر اجزا آن آسیب وارد می‌کنند. خوشبختانه از بین بردن آنها آسان است.
یک بار در هفته یک قطره سرکه برای پاک کردن آب کافی است و به نسبت هر گالن یک قطره اضافه کنید.
اگر جلبک‌ها رشد زیادی داشته باشند، میزان را دو برابر کنید. افزایش دما یکی از علل افزایش جلبک‌هاست. در طی ماه‌های گرم مراتب بیشتری جهت تمیز کردن نیاز دارید.

یکی از مواردی که پیشنهاد نمی‌کنیم، کلر یا سفید کننده‌های شیمیایی هستند.
اگرچه جلبک‌ها از بین می‎روند اما چون سمی‌ هستند، به پرندگان و حیوانات هم آسیب می‎رسانند.  استفاده از کلر یا سفید کننده‌های شیمیایی اگرچه سطح بیرونی آبنما را تمیز و زیبا می‎کند، ولی ممکن است باعث خرابی پمپ و جریان آب شود. با توجه به قیمت انواع آبنما موزیکال، لازم است در حفظ سایر قطعات و تجهیزات آبنما دقت کنیم.

آبنما | ایران فاناپمپ

راه‌هایی برای تعمیرات وجود دارد که در صورت لزوم می‌توان آن را جایگزین کرد. تعمیرات می‌تواند وقت‌گیر باشد، پس بهتر است مراقبت‎های لازم از انواع آبنمای ریتمیک، کف خشک و … به درستی انجام شود تا آبنما آسیبی نبیند.
صداهای عجیب و غریب و غیر معمول، می‌تواند نشانه‎ای از آسیب‎دیدگی پمپ باشد، که علت آن کم بودن آب است که باید سریعا آب اضافه کنید. در هنگام تمیز کردن آبنما، پمپ را هم تمیز و پاک کنید.

اگر آبنما خارج از منزل است از بین بردن گرد، غبار و خاک برگ‌ها و ناخالصی‌های آب اهمیت دارد. حتی پمپ را می‌توانید ضدعفونی کنید.
پمپ را هم هر ماه یکبار تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که آب در سراسر آبنما به طور مساوی حرکت می‌کند. قابل ذکر است که آبنماهای ساخته شده از موارد خاص مانند برنز می‌تواند آب و هوای سرد را تحمل کند.

پوشش

بهتر است آبنمای موزیکال خانگی را در فصل زمستان در جای مناسبی قرار دهید.
هنگام سرما باید آبنما مکان مناسبی داشته باشد، در غیر این صورت باید آن را کاملا تخلیه و خشک کنید تا از انجماد آب و ترک خوردن آبنمای خود اطمینان حاصل کنید. می‌توانید آن را با پوشش‌های ضد‎آب بپوشانید تا در معرض باران و برف قرار نگیرد. با این روش می‌توانید آبنمای خود را از حوادث در امان نگه دارید.

آبنما | ایران فانامراقبت از آبنماهای خارج از خانه

آبنماهای دیواری، آبنما‌های بزرگ سه طبقه و آبنمای فضای سبز همه می‌توانند زیبایی بی‎نظیری داشته باشند.
آبنماهای بزرگ حیاط و فضای باز می‌توانند میزبان یک جشن واقعی و زیبا باشند، تا شما مهمان‎هایتان از تماشای آبنما لذت کافی ببرند.
زیبایی آبنما مستلزم بکارگری صحیح راه‌های مراقبت و نگهداری از آبنماها می‎باشد.

محل قرار گرفتن آبنما

آبنمای کف خشک، ریتمیک، رقصان و … باید در منطقه مناسب نصب شوند و جریان ثابتی از آب در آن‎ها حفظ شود.
هر آبنمایی باید در محلی نصب شود که مناسب باشد.
وزن و مواد آبنما باید مدنظر قرار بگیرد. باید آبنما سد مستحکمی‌ برای اتکا داشته باشد که بتوان از آن اطمینان پیدا کرد.
آبنمای سبک ایستاده مانند آبنمای موزیکال حبابی باید روی یک سطح مقطع مناسب قرار بگیرد که بتواند به کار خود ادامه دهد.
منطقه اطراف آبنما هم باید مناسب باشد تا باعث آسیب‎دیدگی آبنما نشود و گل و گیاهان سالم بماند و گر، غبار، خاک و آلودگی‌های زیاد به آبنما آسیب وارد نکند.
تمیز کردن انواع آبنما باید به صورت دوره‎ای انجام شود تا بوی بد و ناخوشایند ایجاد نشود و شما بتوانید از منظره لذت کافی ببرید.

آبنما در فضای سبزمراقبت از چشمه

چند نکته مهم در ارتباط با مراقبت از چشمه وجود دارد:

مطمئن شوید ضد‎آب، همیشه مناسب است. سطح پایینی آب سبب خشک شدن آبنما خواهد شد و به تجهیزات و پمپ آب آسیب خواهد رساند.
به عنوان یک قاعده کلی آب را تا یک اینچ زیر لبه چشمه پر می‌کنیم. آب بیش از حد هم باعث خرابی لبه‌های آبنما می‌شود.
برای جلوگیری از بقایای ناخوشایند و باقیمانده، پمپ را به صورت دوره‌ای تمیز کنید. این مسئله نه تنها جریان ثابت آب را تضمین می‌کند، بلکه پمپ را از خطر آسیب‌دیدگی حفظ خواهد کرد. پمپ یکی از اجزای مهم آبنماست که نوع و جنس آن در تعیین قیمت آبنمای موزیکال تاثیر می‎گذارد.

در نهایت جلبک‌های ایجاد شده در آبنما را از بین ببرید تا آلاینده‌ها از بین بروند. باقی ماندن این آلودگی‌ها باعث ایجاد گرما شده و سلامت پمپ را به خطر می‌اندازد.
برای تمیز کردن آبنما از سفید کننده‌ها، سولفات‌ها و کلریدها اجتناب کنید. این مواد به اتصال دهنده‌ها آسیب وارد می‌کنند، در نتیجه بتن آسیب دیده و به مرور زمان آبنما متلاشی خواهد شد.

افزودن آب

آب آبنما را هر ماه تعویض کنید تا پاکیزگی و طراوت آبنما تضمین شود. باید برای مبارزه با جلبک‌ها و جلوگیری از رشد آن‎ها از مواد مناسب استفاده کنید تا آبنمای شما طول عمر زیادی داشته باشد. با کارشناس فروش آبنمای موزیکال صحبت کنید تا اطلاعات لازم در مورد آبنمایی که خریداری کرده‎اید را در اختیار شما قرار دهد.

آبنمای موزیکال خنک کردن آبنما

بعد از پایان یافتن فصل گرما باید آبنما را برای ماه‌های سرد و زمستانی آماده کنید.
در آب و هوای سرد که آب به انجماد می‌رسد، آب را خالی کنید. زیرا آبنما مستعد شکستن و آسیب دیدن است.
در حالت ایده‌آل برای حفاظت حداکثر، می‌توانید آبنما را در یک منطقه مثل گاراژ قرار دهید.

اگر آبنما بیش از حد بزرگ باشد، باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا آبنما در فضای بیرون آسیب نبیند. از یک پوشش برای آبنما استفاده کنید. کاسه‌ها و فواره‌ها را با پتو و حوله بپوشانید، مطمئن شوید آب اضافی را خارج کرده‎اید، زیر آبنما نوارهای چوبی بگذارید تا به زمین نچسبد.
در نهایت گاهی اوقات به آبنما سر بزنید تا اطمینان پیدا کنید که همه چیز درست است و هیچ قسمت ترک خورده یا منجمد شده‎ای وجود ندارد.
آبنماها علاوه‎بر زیبایی، به مراقبت و توجه نیاز دارند که با به کار بردن راه‌های مراقبت و نگهداری از آبنماها، آسیب‎دیدگی و خرابی آبنما به حداقل می‎رسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *