آبنما | ایران فانا

انواع آبنما را از نظر سبک و ویژگی در محیط‌های مختلف می‌توان به چندین دسته تقسیم کرد که در این مطلب قصد داریم به این ویژگی‌ها بپردازیم.
اولین آبنماها در 3000 سال پیش ساخته شدند. در بین النهرین و حتی یونان باستان و ایتالیا نیز در ساخت اولین آبنماها و چشمه‌های مکانیکی دست داشتند.
در قرن شانزدهم و هفدهم، این چشمه‌ها به عنوان “ایستگاه هایی برای عبور نور ” تصور می‌شدند و در باغ‌های ایتالیایی و همچنین ویلاهای رومی و توسکانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

هنر معماری ایتالیایی، طرز ساخت این آبنماها را با متافیزیک مخلوط کرد و از انرژی الهام‌بخشی که آب و نور از خود ساطع می‌کردند، استفاده نمود. آن‌ها در نهایت دریافتند که مخلوطی از نور و آب می‌تواند بر اعصاب افراد تاثیرگذار بوده و آنها را به نشاطی بی‌نظیر برساند. افرادی که این موضوع را کشف کردند، در نهایت توسط سلطنت انگلستان، فرانسه و اتریش به کار گرفته شدند تا آبنماهایی برای قصرهای آن‌ها بسازند.
به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، شاهد انواع آبنماهای موزیکال نظیر آبنمای ریتمیک، آبنمای کف خشک، آبنما در فضای سبز و … هستیم که هر کدام زیبایی خاصی به فضا می‎دهند و مخاطب از دیدن آن‎ها لذت می‎برد.

آبنمای فواره‌ای | ایران فانا

آبنماهای خانگی

اولین و مهم‌ترین اصل در هر آبنمایی، ویژگی‌های آب می‌باشد. در صورت صرف‌نظر کردن از این موضوع، آبنماهای بسیار زیبایی به خرابی کشیده شده‌اند و افراد حتی علت آسیب دیدن آن‌ها را درک نکرده‌اند. بسیاری از مردم از داشتن آبنما در خانه خود بسیار لذت برده و با داشتن یکی از آن‌ها به نهایت آرامش می‌رسند.
برخی از مردم دوست دارند این چشمه‌ها را در مناطق اداری و کاری خود قرار دهند تا به آن‌ها کمک کند که تمرکز خود را حفظ کرده و عملکرد خود را بهبود بخشند.
در صورتی که می‌خواهید آبنمای بسیار زیبایی در فضای باز اطراف خود داشته باشید، باید با توجه به علاقه‌های خود و همچنین نظر کارشناسان این حوزه، مورد مناسبی را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانیم انواع مختلفی از آبنماها نیز وجود دارد که می‌توانیم از آنها در خانه و محل کار خود استفاده کنیم. در این صورت شما می‌توانید از داشتن یک آبنمای موزیکال خانگی لذت برده و برای مدت طولانی آن را در فضای مورد نظر خود داشته باشید.
جالب است که افراد، علاقه‌مند به داشتن آبنماهایی با خصوصیات طبیعی هستند و هیچ کدام از آن‌ها به مصنوعی بودن محصول خود توجهی نمی‌کنند.

آبنمای موزیکال خانگی | ایران فانا

آبنماهای مورد استفاده در باغ و فضای باز

در بسیاری از موارد، افراد از آبنماها در فضای باز استفاده می‌کنند. سازندگان و متخصصان این حوزه برای اهمیت دادن به نظر مخاطبان و احترام گذاشتن به نظر آن‌ها، انواع مختلفی از آبنماها را ساخته و به مشتریان عرضه می‌کنند.
این چشمه‌ها می‌توانند در عین زیبایی ساده بوده و یا پیچیدگی‌های عمیقی داشته باشند. تنوع این انواع آبنمای موزیکال بسیار زیاد است و افراد در حین خرید آن‌ها با سیل عظیمی از آبنما روبرو می‌شوند.

بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند که آبنما را در مرکز باغ‌های خود قرار دهند. اغلب آبنماهای بزرگ با انواع گل‌ها و گیاهان مختلف تزیین شده‌اند.
وجود گل‎ها و گیاهان در کنار آبنمای فضای سبز، زیبایی آبنما را دو چندان می‌کند.
یکی از دلایل استفاده از آبنماها در نقاط استراتژیک و مهم باغ، افزایش زیبایی و جذابیت به آن مکان است. مردم برای لذت بردن از محوطه و برجسته کردن باغ خود، از آبنما در فضای سبز استفاده می‌کنند.
این کار می‌تواند زیبایی باغ شما را چندین برابر کرده و آن را به مکانی پر رفت و آمد تبدیل کند. به طوری که افراد از دیدن آن لذت برده و از گذراندن زمان در آن‎جا احساس خوبی داشته باشند. به دلیل هزینه این آبنماها، افراد معمولا در باغ‌های بزرگ خود از این مدل آبنماها استفاده می‌کنند.

آبنما در فضای سبز | ایران فانا

آبنماهای فواره‌ای

انوع آبنماها همچون آبنمای کف خشک، آبنمای ریتمیک و … معمولا دارای زیبایی خاصی می‌باشند و تقریبا می‌توان از آن‌ها در تمامی مکان‌ها استفاده کرد.
فواره‎ی آب در آبنماها می‌تواند بسیار چشمگیر باشد و زیبایی‌های مکان ما را چندین برابر کند.
این آبنماها بر خلاف تصور بسیاری از افراد نصب بسیار آسانی دارند و در مدت زمانی نسبتا کوتاه می‌توان آن‌ها را راه اندازی کرد. البته تمامی این نکات به آب و همچنین قطعات مورد استفاده در آن‌ها نیز بستگی دارد.
این نوع آبنماها معمولا با یک پمپ کار می‌کنند که در حرکت آب به صورت منظم تاثیر دارد و افراد با توجه به سلیقه خود می‌توانند روش کار آن را برنامه‌ریزی کنند.

این آبنماهای آبشاری، خود دارای انواع گوناگونی می‌باشند که می‌توان از آن‌ها در فضاهای مختلف استفاده کرد. در سراسر پارک‌ها ما شاهد انواع آبنماهای آبشاری هستیم. در صورتی که مردم از آبنماهای ساده‌تری در باغ‌های خود استفاده می‌کنند. با این وجود، بسیاری از افراد با استفاده کردن از این نوع آبنماها می‌توانند به مکان خود زیبایی‌های خاصی ببخشند.
برخی از افراد و مشتریان آبنماهای آماده را نمی‎پسندند، از این رو آن‌ها حاضرند، برای داشتن محصولی با کیفیت‎تر مبالغ زیادتری پرداخت کنند.

آبنما | ایران فانا

آبنماهای ژاپنی

اگر شما در مورد فرهنگ ژاپن اطلاعات کمی در دست داشته باشید، می‌دانید که اکثر ژاپنی‌ها در خانه‌ها و باغ‌های خود از آبنماهای مختلفی استفاده می‌کنند. ژاپنی‌ها معمولا از این آبنماها در مقابل معابد و مکان‌های معنوی استفاده می‌کنند. در ژاپن از گذشته تاکنون، آبنماها نماد پاکی و پاکیزگی بوده است و مردم برای آن‎ها ارزش خاصی قائل می‌شدند.
درست است که این عقاید به دوران باستان و گذشته‌ها باز می‌گردد، اما برخی از این عقاید هنوز هم وجود دارد و به همین دلیل به این آبنماها احترام می‌گذارند.

آبنماهای سبک ژاپن بسیار چشمگیر هستند و با استفاده از آن‎ها می‌توان زیبایی مکانی را هزار برابر کرد. این آبنماها معمولا آرامش خاصی به همراه دارند و به دلیل نحوه ساخت و عناصر موجود، به شدت طبیعی به نظر می‌رسند. در این آبنماها معمولا از گیاه بامبو استفاده می‌شود که به خوبی کیفیت آبنما را بالا می‌برد.

همان‌طور که اشاره شد، یکی از مهم‎ترین عناصری که در این آبنماها از آن استفاده می‌شود، چوب‌های بامبو شکل می‌باشند. اضافه کردن چنین آبنماهای زیبایی به یک باغ مطمئنا می‌تواند بسیار چشم‎نواز باشد و افراد را به خود جذب نماید.

اگر می‌خواهید منطقه باغی شکلی را ایجاد کنید که واقعا با طبیعت سازگار باشد و یا نمادی از آن به شمار بیاید، استفاده از یک آبنما به سبک ژاپنی‌ها می‌تواند با سلیقه شما بسیار سازگار باشد. قیمت آبنمای موزیکال با توجه به وسایل، تجهیزات، نازل‎ها، نورپردازی و عوامل مختلف دیگر تعیین می‌شود، با این حال شما با داشتن ایده‎های متنوع می‌توانید در ساخت آبنمای خود موثر بوده و آن را با سلیقه خود طراحی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *