دانستنی‎های انواع آبنما

حضور آبنما در فضای باز علاوه‌بر شگفت‌انگیز کردن فضا، آب را به‌عنوان یک عنصر زیبا به فضا اضافه می‌کند.
حتی اگر یک حیاط کوچک دارید، می‌توانید آن را مثل یک باغ بزرگ با یک آبنمای زیبا تزیین کنید. همین که صدای آب و جریان آن را در حیاط کوچک خود می‌بیند غرق در یک طبیعت زیبا شده و از آن لذت می‎برید. دانستنی‎های انواع آبنما می‎تواند در انتخاب آبنما به شما کمک کند.

آبنمای کوچک متناسب با حیاط شما

تصور کنید به اندازه یک اتاق برای آبنما در حیاط خود جا دارید. کوچکی حیاط مهم نیست. در هر فضایی می‌توانیم یک آبنما کوچک داشته باشیم.
مثلا می‌توانیم یک آبنما زیبا را برای یک منطقه کوچک مثل پاسیو طراحی کنیم که تمام این امور با برنامه‎ریزی و پیش‎بینی‌های دقیق، قابل انجام می‌باشد.
اندازه آبنما را بسنجید و با مکانی که قرار است آبنما در آن قرار بگیرد، مطابقت دهید.
در بین انواع مختلف آبنماها نظیر آبنمای کف خشک، آبنمای ریتمیک، آبنمای موزیکال و … آبنمایی را انتخاب کنید که با نیاز و خواسته شما متناسب باشد. این مسئله قابل توجه است که شما در هر سایز و اندازه‌ای که خواستید، می‌توانید آبنمای مورد‎نیاز خود را انتخاب کنید.

حتی دیوارهای فضای باز شما هم می‌تواند میزبان یک آب‌نمای زیبا باشند.
اگر فقط یک سطح کوچک روی دیوار دارید، می‌توانید از آن برای نصب آبنما استفاده کنید. یک فضای کوچک در آپارتمان، یک اتاق کوچک در خانه، راهرو و … می‌توانند محل مناسبی برای نصب آبنمای دیواری باشند.

آبنما | ایران فانااز ملزومات خانه و مصالح آن آگاهی داشته باشید تا بهترین نقطه را برای نصب آبنمای موزیکال خانگی پیدا کنید.
شاید نتوانید یک آبنمای بزرگ و با شکوه را در فضای کوچک خانه‌ی خود ایجاد کنید ولی می‌توانید از سایزهای کوچک‎تر و زیباتری استفاده کنید.
گزینه‌های مقرون به‌صرفه که کم هزینه و زیبا هستند را انتخاب کنید. همین که جریان و صدای آب به فضای ساکت خانه شما اضافه شود، لذت خوبی را تجربه خواهید کرد.

 اگر در انتخاب آبنمای موردنظر خود دقت لازم را داشته باشید، یک دکوراسیون عالی و زیبا خواهید داشت.
حتی می‌توانید یک آبنمای سفارشی، متناسب با سلیقه و چشم‎اندازهای خود انتخاب کنید و از سازنده بخواهید تا آن را برای شما آماده کند.
یک نقطه کانونی با عنصر زیبای آب در فضای داخلی خانه، فضای باز، حیاط و یا باغ بسیار لذ‎ت‎بخش و شادی‎آفرین خواهد بود و یک تحول عظیم در فضای شما ایجاد می‎کند که از زیبایی آن تعجب خواهید کرد.

فراموش نکنید استفاده از صندلی، نیمکت، چراغ‌های رنگی زیبا برای اطراف آبنما می‌تواند منظره را بسیار زیباتر و دلنشین‎تر کند.
می‎توانیم ایده‌های مناسب و زیبای خود را طبق سلیقه، به آبنما اضافه کنیم. مشاهده‎ی انواع مختلف آبنمای موزیکال، ریتمیک و … در مکان‌های مختلف در ساخت ایده‎های خلاقانه بسیار تاثیر‌گذار می‌باشد.

آبنماهای سنتی هنوز هم در دسترس هستند. از آبنماهای کروی، مسی، طلایی و آبنماهای خورشیدی و … می‌توانیم، استفاده کنیم. سبک‌، منابع انرژی و آب آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.
از منبع برق، باتری و یا خورشیدی برای انواع آبنما می‎توان استفاده کرد.
کارشناس و طراح آبنما باید انواع لوله‎کشی‌ها را بسنجد و جریان آب را برنامه‎ریزی کند و نکات مهم و کاربردی در مورد انواع آبنما را به درستی اجرا کند.

آبنمای موزیکالسعی کنید طرح کلی آبنمای خود را با فضا و امکانات خود در نظر بگیرید و از وجود یک آبنمای زیبا و آرامش‎بخش در فضا لذت ببرید.

انواع آبنماها

آبنمای موزیکال حبابی و انواع آبنمای موزیکال و … به فضای حیاط خلوت شما چشم‌انداز و زیبایی خاصی می‎دهد. آبنمایی زیبا به همراه دکوراسیون شیک در فضای باز می‌تواند آرام‌بخش باشد. همچنین مکان خوبی برای تماشای پرندگان و طبیعت است.

از چشمه‌های فضای باز می‌توان به آبنمای کاترینا، کاوالی و … اشاره کرد. در زیر مواردی از انواع آبنماها را به اختصار شرح داده‌ایم.

1) آبنماهای فضایی چند درجه‌ای

آن‎ها یک قطعه کلاسیک بی‎نظیر هستند. آبنماهای فصلی چند طبقه‌ای دقیقا همان چیزی است که فضای شما به آن نیاز دارد.
‌این عناصر سال‌ها در قصر‌ها و قلعه‌ها باعث‌ ایجاد نقاط کانونی زیبا در باغ‌های باشکوه بوده‎اند. امروزه انواع متنوعی از سبک‌ها و‌ اندازه‌های مختلف این مدل از آبنما وجود دارد.‌
این مدل از آبنما از دو یا چند طبقه تشکیل می‌شود. این آبشار از هر زاویه‌ای قابل مشاهده است.
بعضی از آن‌ها دو طبقه‎ی ساده دارند و بعضی چندین طبقه. آب بی سروصدا از بالا جریان می‌یابد و به سمت پایین سرازیر می‌شود.

2) چشمه‌های دیواری فضای باز

چشمه‎های دیواری فضای باز، حضور قدرتمندی را در فضای باز همراه با استخر‌ها‌ ایجاد می‌کنند و جذابیت خاصی دارند.
پمپ‌های فوق‎العاده باعث حرکت آب و جریان مداوم آن شده در نتیجه آب تمیزتر می‌شود. طراحی‌های گوناگون آن‎ها عبارتند از مربع، گل سرخ، هشت ضلعی و دیگر اشکال منحصر به فردی که فضای زیبایی را به‌وجود می‌آورند.

آبنما | ایران فانا

3) چشمه‌های باغی در فضای باز

آبنماهای باغی برای زیبایی ظاهر باغ و همچنین رشد گل و گیاهان بسیار موثر هستند. تمیز کردن آب آن‎ها به‎طور مرتب توصیه می‌شود.

4) آبنماهای باز در فضای مدرن

طراحی‌های زیبا و ساده‌ای دارند. قطعات هنری با طرح‌های جالب توجه که شخصیت مالک را برجسته می‌سازد.
طرح‌های خورشیدی آن از طریق انرژی خورشیدی تقویت می‌شوند و حداکثر زمان کاری آن‌ها 3 ساعت است. می‌توانید از آبنماهای پرنده و حیوانات استفاده کنید. طراحی توپ نیز بسیار محبوب است.

5) آبنماهای ریخته‌گری سنگ

تمام قطعات از سنگ ریخته‌گری ساخته شده است و خیلی با دوام و محکم هستند.
اگر به دنبال محصولی کلاسیک یا معاصر هستید، ‌این محصول زیبا را انتخاب کنید. ‌
این آبنماها نه تنها زیبا هستند بلکه در مقابل باد، آفتاب و تمام عناصر خشن مقاوم می‌باشند. برخی از مدل‌های آن بسیار بزرگ و بی‌نظیر هستند. اما گزینه‌های کوچک مقرون به‌صرفه را هم می‌توانید پیدا کنید.

6) آبنماهای فضای باز کره‌‍ای شکل

به‎عنوان فواره‌های توپ شناخته می‌شوند و در ‌اندازه‌های مختلف وجود دارند. این مدل از آبنماها سر و صدای بیشتری دارند و نمونه‌های منحصر به فردی هستند.
این آبنماها در فضاهای باز یک نمونه‎ی فوق‎العاده هستند و مطمئنا سنگین‌ترین فضا را هم آرام می‌کنند.

آبنما | ایران فانا

7) آبنماهای فضاهای باز آسیا

آبنماهای فصلی آسیایی محبوبیت زیادی پیدا کرده‎اند و محیط‌های متنوعی را ‌ایجاد می‌کنند و یک نقطه کانونی صلح‌آمیز و قدرتمند می‌باشند.
کشورهای آسیایی همیشه از آب به عنوان یک عنصر ارزشمند قدردانی می‌کردند. ‌
ظاهر ساده‌ای دارند و گاها از شخصیت‌های نمادین در طراحی آن‌ها استفاده می‌شود. آب از یک کانال ضد‌زنگ به یک کاسه رزین فایبرگلاس جریان می‌یابد.

نمادهای آسیایی خاصی وجود دارد که می‌توان از آن‎ها استفاده کرد. گل‌های فانوس، بامبو و گل لوتوس سه مورد محبوب هستند. لوتوس گل مقدسی است که توجه زیادی را به خود معطوف کرده است.

8) آبنماهای آشپزخانه داخلی

این مدل از آبنماها کوچک هستند و در درون آشپزخانه قرار می‌گیرند. آن‌ها حجم زیادی را اشغال نمی‌کنند ولی تاثیر زیادی بر روی روحیه شما در حین آشپزی دارند.

9) آبنماهای درونی دیوار

آبنماهای درونی دیوار نوعی از دکوراسیون داخلی ساختمان محسوب می‌شوند که طبیعت را به خانه می‌آورند.
یک آبشار مدرن با سبک روستایی، برای لابی شما مناسب است،  آن را می‌توانید بر روی دیوار کاهگلی، سنگ یا فلز نصب کنید.

10) فواره‌های داخلی در فضاهای باز

فواره‎های داخلی در فضاهای باز، محیطی کاملا تزئینی‌ ایجاد می‌کنند و آبنماهای ظریف و قدرتمندی هستند.‌
استفاده از انواع مختلف آبنمای ریتمیک، موزیکال، رقصان و … علاوه‌بر زیبایی، حس خوبی را به مخاطب القا می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *