آبنما | ایران فانا

برای زیبایی دکوراسیون می توانیم از انواع آبنماها استفاده کنیم تا یک فضای دلنشینی را ایجاد کنیم. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، مشخص شده که عنصر آب چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ علمی باعث آرامش خاطر مخاطب شده و تاثیرات مطلوب و آرامش‌بخشی بر‌‌‌‌ روی روان او می‌گذارد.
اکثر ما از حوض‎های آبی‌رنگ وسط حیاط خانه و صدای آب خاطره‌ی خوبی داریم که تداعی کننده‌ی ناب‌ترین حس‌ها برای ما هستند. صدای شنیدن آب در فضای کوچک آپارتمان‎های امروزی هم می‌تواند دلنشین و آرامش‎بخش باشد و برای مدت زمانی ما را از دغدغه‎های فکری دور کند.
امروزه انواع آبنماها به شکل مدرن طراحی و ساخته می‌شوند مانند آبنمای موزیکال، آبنمای ریتمیک، آبنمای حبابی و دیگر آبنماها که قرار دادن آن‎ها در گوشه‌ای از خانه‌ به ما حس خوبی را القا می‌کند.

آبنماهایی که در طراحی آن‌ها از سنگ و گل استفاده می‌شود تداعی کننده‌ی طبیعت برای مخاطب است.
این مدل از آبنماها که ظاهر کاملا طبیعی دارند، به صورت آماده در فروشگاه‎ها موجود هستند اما چنانچه مدل خاصی مد‌نظر شماست، می‎توانید از کارشناسانی که در این زمینه دارای تخصص هستند مشورت و راهنمایی بگیرید.
شاید برای شما هم در مورد بهترین مکان برای قرار دادن آبنما سوال پیش آمده باشد، شما می‌توانید برای اجرای آبنما از فضاهای مختلفی مانند سالن پذیرایی، لابی هتل‌ها، ورودی‎ها و غیره استفاده کنید.

آبنما | ایران فانا

استفاده از انواع آبنماها مانند آبنمای موزیکال خانگی در فضای خانه حس آرامش و طراوت را برای شما زنده می‌کند.
چنانچه از آبنمای دیواری برای زیبایی فضای نشیمن خانه استفاده می‌کنید، بهتر است آن را به عنوان یک نقطه‌ی کانونی در نظر بگیرید و مبلمان را با توجه به محل آبنمای دیواری قرار دهید. شما می‌توانید از این طریق آرامش آب را از نزدیک احساس کنید.
در دیدگاه فنگ‎شویی که دیدگاهی مطرح در زمینه‌ی چیدمان دکوراسیون خانه، ساختمان‎های تجاری، باغ و … است، مهم‎ترین نکاتی که باید رعایت شود پرهیز از بی‌نظمی، کاربرد رنگ‎های مناسب و استفاده صحیح از جهت‌ها است.
این دیدگاه به ما می‌گوید که تاثیرات رنگ‎ و نور بر روی محیط و همین‌طور عملکرد افراد بسیار زیاد است و از رنگ‎ها با توجه به بازخوردی که دارند برای فضا و دکوراسیون استفاده می‌شود.
در دیدگاه فنگ‌شویی عناصری که از اهمیت به‌سزایی برخوردار هستند عبارت‌اند از: آب، باد، خاک، آتش.
اگر از دیدگاه فنگ‌شویی به آبنما نگاه کنیم، برای قرار‌ دادن آبنمای خانگی ضلع شرقی، جنوب شرقی و شمال خانه مکان‌هایی مناسب هستند، هرگز نباید آبنما را کنار شومینه قرار داد، بلکه باید آن را در نفطه کانونی دکوراسیون خانه قرار داد و دیگر وسیله‎ها را با توجه به موقعیت آبنما به درستی چید.

آبنما | ایران فانا

لابی هتل‎ها و ساختمان‎ها

استفاده از انواع آبنما مانند آبنمای موزیکال، آبنمای ریتمیک و … برای لابی ساختمان‌ها و هتل‌ها حس آرامش و خوشایندی را هنگام ورود ساکنان و مراجعه‌کنندگان به آن‎ها انتقال می‌دهد.

لابی‎ها اکثرا مساحت زیادی دارند و مکان مناسبی برای قرار دادن آبنماها هستند که باعث رضایت‌مندی افراد از فضا شده، علاوه‌بر‌ این سبب شیک بودن و زیبایی مکان هم می‌شود.
برای اجرای آبنما و تعیین قیمت انواع آبنما موزیکال فاکتورهای مختلفی تاثیر‎گذار است که مهم‎ترین آن‎ها نوع نازل، پمپ‌ها، شیرآلات و … است. در راه‌اندازی آبنما، کیفیت ابزار‎هایی که برای اجرای آبنما مورد استفاده قرار می‌گیرند، از اهمیت بالایی برخوردار است که شما می‌توانید با توجه به بودجه‎ای که در نظر دارید آبنمای دلخواه خود را انتخاب کنید.

فضای زیر پله

زیر پله‌ها عموما فضایی هستند که از آن‌ها هیچ استفاده‎ای نمی‌شود اما با یک طرح و برنامه‌ی درست می‌توانید از فضای زیر پله نهایت استفاده را ببرید و آن مکان را به یک مکان کاربردی تبدیل نمایید.
امروزه طراحان ایده‌های جالب و جذابی را برای استفاده از فضای زیر پله‌ها ارائه می‌دهند که یکی از آن‌ها استفاده از آبنما برای قشنگی این فضاست.

آبنما | ایران فانا

فضای ورودی خانه

استفاده از آبنما برای بخش ورودی خانه سبب انتقال حس طراوت و تازگی به شما و مهمان‌هایتان می‌شود.
برای قسمت ورودی خانه از انواع آبنمای دیواری که در تنوع و رنگ بندی‎های متنوع وجود دارند، می‌توانید استفاده کنید.
چنانچه بخش ورودی خانه شما کوچک است از آبنمای رو‎میزی که روی کنسول قرار می‌گیرد، استفاده کنید.
آبنماهای پیش‌ساخته شده برای خانه‎هایی که دارای فضای کوچکی هستند مناسب‎اند، این مدل از آبنماها را به‌راحتی می‎توانید حمل کنید و جای آن‌ها را تغییر دهید.
ترکیب انواع آبنماهای پیش‌ساخته شده با گل و گیاهان، فضای زیبایی را خلق می‌کند که حس آرامش و خوبی را به شما القا خواهد کرد.

آبنما | ایران فانا

پارتیشن‌هایی به زیبایی آب

اگر خانه‌ی شما فضای وسیع و بزرگی دارد و شما قصد جداسازی فضا را دارید، می‌توانید از دیواره‎های آبی یا آبنماهای پرده‎ای استفاده کنید.
برای استفاده از آبنمای پرده‎ای بهتر است از یک کارشناس کمک بگیرید، زیرا اجرای این نوع از آبنماها که بسیار هم زیبا هستند نیازمند طراحی سیستم‌های آبرسان می‎باشد.
استفاده از آبنمای پرده‎ای در محیط خانه حس خوب و نابی را برای اعضای خانه به وجود می‎آورد.

لمس طبیعت در فضای خانه

نوعی از آبنماها وجود دارند که طراحی آن از طبیعت الهام گرفته شده است و جنس آن غالبا از سنگ می باشد.
شما می‌توانید این مدل آبنماها را از فروشگاه‌ها تهیه کنید و با قرار دادن آن در محوطه و یا حیاط خانه زیبایی منحصر‌به‌فردی را به فضا دهید، البته می‎توانید این مدل از آبنما را در قسمت‎های مختلف خانه قرار دهید و از آرامشی که آب به شما می‌دهد، لذت ببرید.

آبنمای فضای سبز | ایران فانا

اجرای آبنما در محیط اداری

استفاده از انواع آبنما تنها به فضای مسکونی اختصاص ندارد، بلکه می‌توان محیط اداری را با آبنماهایی همچون آبنمای ریتمیک، آبنمای موزیکال ،آبنمای پیش ساخته و … تزیین کرد و فضای زیبایی را در محیط اداری خلق نمود.
اکثر افراد ساعت زیادی را در محیط کاری خود مشغول فعالیت هستند، یکی از راه‎های ایجاد آرامش و نشاط روحی برای کارمندان در محیط کار استفاده از آبنما و حضور آب است.

استفاده از آبنما نه تنها فضای خوبی را برای استراحت و آرامش کارمندان فراهم می‌کند، بلکه سبب شیک شدن دکوراسیون محیط اداری هم می‌شود.
محیط کار زیبا و شیک بر راندمان کاری و اثربخشی کارمندان تاثیرات مثبتی می‌گذارد و از آن‌جا که طراحی داخلی فضای اداری نشان‌دهنده‌ی کسب و کار شماست، می‌تواند تاثیرات فوق‎العاده‎ای بر روی مشتریان داشته باشد و آن‎ها هنگام ورود به دفتر کار شما احساس خوبی پیدا می‌کنند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *