آبنمای موزیکال | ایران فانا

امروزه ما با نگاهی عمیق در مورد چگونگی استفاده نازل در انواع آبنمای موزیکال صحبت می‌کنیم. تمرکز خود را بر روی این مطلب، جهت روشن شدن طرز کار نازل در آبنماها خواهیم کرد.
این نازل از آب مصرفی استفاده می‌کند و آب را از منبع آبرسانی در حوضچه‌ها گرفته و با جریان اولیه آب به بالا هدایت می‌کند.
آب تخلیه شده خارج از لوله مرکزی در شکل دیده می‌شود. بنابراین آب با فشار کمتری از حوضچه کشیده می‌شود. جت هنگام کشیدن آب، باعث تخلیه نازل از آب می‌گردد. برای روشن شدن مسئله آبرسانی نازل‌ها تصور می‌کنیم که جت در قسمت خارجی لوله سر ریز آب با دیوار ضخیم آب برخورد می‌کند.
در اثر این برخورد سطح آب آشفتگی پیدا می‌کند، آب به جنبش و حرکت می‌افتد. آب بدنه مخروطی شکلی به خود می‌گیرد بسته به ضخامت این دیوار آبی ارتفاع و قطر این مخروط تغییر می‌کند.

اگر میزان آب کمتر از لوله باشد هیچ حادثه‌ای رخ نمی‌دهد نازل در اینجا به عنوان یک نازل جت عمل می‌کند. اگر ضخامت آب کم باشد قطر مخروطی آب کمتر شده و کم کم ضخیم می‌شود. این جت مخروطی باعث افزایش قطر آب می‌شود. کاهش ارتفاع به دلیل سرعت گرفتن جت اتفاق می‌افتد زیرا باید آب بیشتری را بکشد.

آبنما | ایران فانا ضخامت آب که بیشتر می‌شود جت به یک آبشار آب تبدیل می‌شود نخستین نتیجه گذاشتن یک وسیله کنترل سطح آب می‌باشد که قطر و ارتفاع جت آب نوسان زیادی پیدا نکند وقتی جت به پشت حوضچه می‌افتد موج ایجاد می‌شود و امواج ایجاد شده تغییرات مداومی را در سطح و نوسان قطر و ارتفاع ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از شدت آن باید از یک کنترل کننده موج استفاده شود.

در مقایسه جت‌های یونیورسال ساده و جت‌های آبگرمکن می‌توان گفت که نوع دوم حجم زیادی از آب را برای میزان تغذیه مشابهی در ارتفاع پایین ایجاد می‌کند با جت‌های لنس ما نشان داده‌ایم که این مسئله مهم است که جت در یک ضخامت کم با خروج از ظاهر کریستال مانند خود فاصله بگیرد. با هر بار استفاده از نازل رسوب آب هدف  تغییر می‌کند.

در عبور آب باعث بهم ریختگی آب شده و یک ظاهر پودر مانند ایجاد می‌شود. این حجم بهم ریختگی‌ها توسط شکل نازل‌ها تولید می‌شود. دو مدل نازل تولید می‌شود که به اندازه آن‌ها بستگی دارد.

اندازه کوچک‌تر از فلز برنج تولید می‌شود و نوع نازل بارانی است، دو اندازه بزرگ‎تر که از فولاد ضد‎زنگ و برنج تشکیل می‌شود

آبنما | ایران فانا نازل مکش هوا: این نازل به جای آب از مکش هوا استفاده می‌کند. هوا را در اطراف دهانه تخلیه شده کشیده و خلا ایجاد می‌کند. این مسئله باعث می‌شود از طریق ورودی بالای نازل مخلوطی از آب خارج می‌شود. هرچه مکنده هوا قوی‌تر باشد همگن‌تر با آب مخلوط می‌شود جت آب خنک‌تر و حجم آن هم بیشتر خواهد شد.
نوع نازل به کار رفته در انواع آبنماها نظیر آبنمای موزیکال، آبنمای کف خشک، آبنما در فضای سبز و … در کیفیت نهایی کار بسیار تاثیر‌گذار است.

در هم ریختگی داخلی برای رسیدن به مخلوط آب و هوا حالت مطلوبی است که از یک توپ استفاده می‌شود.

در نوعی از جت‌ها یک نازل دیده می‌شود که آب آشامیدنی همراه با پلی‌کربنات بی‌رنگ در آن وجود دارد قبل از ضربه زدن به توپ از داخل گرد و غبار عبور کرده و تبدیل به آب جوش می‌شود، آب تولید شده توسط این نازل، هوا را با آب مخلوط می‌کند و این برای افزایش عمر آب قبل از تجزیه بسیار مناسب می‌باشد. علاوه بر این اهمیت کیفیت آب در انواع آبنمای موزیکال، سبب افزایش عمر و دوام آبنما می‌شود.

این نازل برای آبنماهایی  ایده‌آل است که ماهی دارند. زیرا مواد آلی تولید کرده و تمایل به تجزیه آب دارند. نازل جت ساخته شده با مکش هوا به فوم جت معروف است. در دو مدل کوچک‌تر ساخته شده از برنج ریخته‌گری و بزرگ‎تر که از فولاد ضد‌زنگ و برنج تولید شده است، می‌باشد.

آبنما | ایران فانا آبرسانی و نازل مکش هوا: این نازل ترکیبی از دو مدل قبلی است و با هوا و آب مشترک تهیه می‌شود. ظاهرا آب پودری سازگاری بیشتری با هوا دارد که می‌تواند با ارتفاع بسیار بالاتر از آنچه با مکش‌های هوا تولید می‌شود، عمل کند. این نازل در دو حالت تولید می‌شود شکل استوانه‌ای یا شکل مخروطی.
برای طراحی و اجرای آبنمای ریتیمک و آبنمای کف خشک از نازل‎های مخصوصی استفاده می‌شود تا عملیات آبرسانی به درستی انجام گیرد.
این نوع جت در داخل محفظه ناگهان خلأ ایجاد می‌کند، از یک طرف آب را از حوضچه به لوله می‌کشد و از طرف دیگر ورودی بالایی نازل هوا را تخلیه می‌کند. در نازل استوانه‌ای آب ظاهر پودری شکلی دارد.

در نازل مخروطی، آب تحت فشار که ناشی از نفوذ داخلی است، خلا ایجاد می‌کند که از یک سو آب در بالای نازل و از سوی دیگر از لوله‌های پریسکوپ به نازل هوا خارج می‌شود. برخورد بین جت آب رانده شده از طریق سطح آب بالای نازل، ورقه‌های آب را تخریب می‌کند.
نوع نازل انتخاب شده برای انواع مختلف آبنما نظیر آبنمای ریتمیک، آبنمای کف خشک و … علاوه بر کیفیت نتیجه‎ی نهایی، بر روی زیبایی آبنما نیز اثر فوق‌العاده‎ای می‎گذارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *