آبنمای موزیکال | ایران فانا

وقتی تصمیم به خرید آبنما توسط مشتریان به قطعیت می‌رسد، نیاز به مشاوره در رابطه با پروژه خود با کارشناسان دارند. ما طرز کار و شیوه‌ی انتخاب آبنما را به صورت تکنیکی و تجاری برای شما توضیح خواهیم داد.

مراحل کلی برای توسعه‌‎ی فنی و اجرایی یک آبنما به ترتیب زیر می‌باشد:

تنظیم فیزیکی آبنما به چه نحوی است؟

برای شروع به کار باید از چند مورد مطلع باشیم.

الف) نازل فواره: برای شروع به کار نیاز داریم تمام مشخصات فیزیکی آبنما را داشته باشیم از قبیل تعداد، نوع، محل، ارتفاع و زاویه خروجی از تمام جهات آب‌ها.
در یک آبنما سایبرنتیک ترتیب نازل‌ها که محل خروجی آب می‌باشد، بسیار مهم است. به همین دلیل ما می‌توانیم یک یا چند رقص آب برای آبنما تعریف کنیم. انواع نازل در آبنما بسیار گسترده است، نوع نازل به کار رفته اهمیت بسیار زیادی دارد تا آن‌جا که کیفیت نهایی کار با نوع نازل انتخاب شده رابطه‎ی مستقمی دارد.

ب) پمپ‌های آب: موارد زیر را در رابطه با پمپ‌های آب باید در نظر گرفت.

بسته به نوع آبنمای موزیکال، پمپ‌های خشک و پمپ‌های شناور انتخاب می‌شود. خروجی یا نازل‌هایی که توسط پمپ تغذیه می‌شوند، برای توسعه و زیباتر کردن آبنما و رقص آب ضروری می‌باشند. باید تعیین کرد که آیا پمپ‌ها توسط یک مبدل فرکانس کنترل شوند یا مستقیما شروع به کار کنند. در مواردی که می‌خواهیم جت‌های آب کنترل شده و شروع صعودی مستقیم داشته باشند، یک فرکانس را انتخاب می‌کنیم. در صورتی که این مسئله ضروری نیست با یک پمپ مستقیم شروع می‌کنیم. این ابزار از پیچیدگی و سردرگمی برنامه‌نویس جلوگیری کرده و بخش الکتریکی پروژه را ارزان‌تر می‌کند، چون مبدل‌های فرکانس قیمت بالایی دارند و از عوامل تاثیر‌گذار بر روی قیمت آبنمای موزیکال است.

آبنما | ایران فانا

دریچه‌های شوفاژ

ما باید تعیین کنیم که کدام یک از نازل‌ها توسط دریچه‌های سوپاپ کنترل می‌شوند. زیرا این موارد جهت آب و در نهایت نحوه رقص آب را مشخص می‌کند. البته انتخاب ایده‌آل این است که هر نازل دریچه الکترومغناطیسی خود را داشته باشد.

ج) نور چشمه آبنما: برای روشنایی آبنما باید نکات زیر را رعایت کرد:

تعیین نوع چراغ‌های شناور: انتخاب بین چراغ‌های LPE (سفید یا RGB) یا رشته سفید و یا رنگی یا استفاده از فیلتر با در نظر گرفتن معایب و مزایای هر دو گزینه.

انتخاب چراغ‌های زیر آب: گروه‌های الکتریکی امکان سنجش نور و روشنایی را تعیین می‌کند. شما می‌توانید هر رنگی را برای آب جت به طور جداگانه یا ترکیبی انتخاب کنید. گزینه‌های بیشتر در تنظیم آبنما و هزینه کنترل DMX هزینه‌ها را افزایش خواهد داد.

تعداد چراغ‌هایی که با آبنما در تناسب هستند را هدف کلی در نظر بگیرید تا نور تزئینی دستگاه بیشتر از محیط زیست جلوه کند. انتخاب نور آبنما یکی از فاکتورهای مهمی است که قیمت انواع آبنما موزیکال را تعیین می‌کند.

د) لوازم جانبی چشمه آبنما: برای طراحی و کنترل آبنما باید تمام لوازم جانبی آبنما که برای آن استفاده می‌شود از جمله آنمومتر و کنترل سطح باید مورد توجه قرار گیرد.

آبنما | ایران فانا

رقص 3D آبنما و انیمیشن

یک سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان قبل از خرید و نصب، رقص آبنما را تماشا کرد؟

 این تکنولوژی پیشرفته اجازه می‌دهد که مشتریان رقص آبنما را مشاهده کنند و ببینید که چگونه آب با تنش‌های موسیقی و رنگ و ویدئو 3D عمل می‌کند.
برای توسعه ویدئوی 3D پروژه خود، موارد زیر می‎تواند به شما کمک کند:

تصویری از محل: تصاویری از محلی که در آن آبنما موزیکال ساخته خواهد شد. البته این اختیاری است. همیشه می‌توانید فواره رقص را در D3 بدون پس‎زمینه تغییر دهید. البته اضافه کردن محل آبنما می‌تواند چهره بهتری از رقص آب زا در ذهن ما تداعی کند.

آهنگ مورد نیاز برای رقص موسیقی: برای ایجاد موسیقی د رانواع آبنمای موزیکال نظیر آبنمای کف خشک، آبنمای ریتمیک و … نیاز به یک ترانه داریم که دو دقیقه طول بکشد، در مواردی که سایبرنتیک موسیقی نداریم پس نیازی هم به موسیقی نداریم.

طراحی کنترل پنل BMX تکنولوژی: وقتی با طراحی یک کنترل پنل برای آبنما مواجه می‌شویم، باید با انتخاب تکنولوژی BMX یا PLC شروع کنیم.

فواره موسیقی: ما همیشه از پروتکل DMX با ادغام یک کامپیوتر (یا لپ تاپ) در کنترل پنل باید استفاده کنیم. DMXSI2 که اغلب DMX) Digital Multiplex) متصل است، که یک پروتکل الکترونیکی است که در موارد روشنایی و کنترل نورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اجازه ارتباط بین منابع نور و تجهیزات کنترل نور را می‌دهد. در مورد آبنماهای موزیکال از پروتکل DMX و نرم افزار خاصی استفاده می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد با استفاده از ویژگی‌های آب و چراغ، موسیقی رقص را با هم ترکیب کنیم. کنترل پنل را برای راه‎اندازی آبنمای موزیکال خواهیم ساخت.

آبنما | ایران فانا

آبنماهای غیر موزیکال

 بسته به پیچیدگی پروژه می‌توانیم از پروتکل PLC یا DMX استفاده کنیم. معمولا پروتکل DMX را برای کنترل تعداد زیادی از عناصر به طور مستقل به کار می‌بریم و موارد PLC in که در گروه‌بندی فیزیکی اکثر عناصر رایج، موجود می‌باشد را استفاده می‌کنیم. در هر صورت بخش تکنولوژی تصمیم‌گیری را بر اساس معیارهای فنی و اقتصادی انجام می‌دهد که آبنمای غیر موزیکال شما با بهترین و زیباترین نحو عمل کند.

نرم افزار را برای پنل کنترل DMX از قبل تنظیم کنید. پس از طراحی و ساخت پنل کنترل مورد نیاز برای انواع مختلف آبنما هم‌چون آبنما در فضای سبز، زمانی را برای توسعه ویژگی‌های آب که قبلا در ویدئو D3 تعریف شده است، اختصاص می‌دهیم.

تنظیم صحنه منطقی در نرم افزار

بر اساس اجرای صحیح تمامی موارد، پروژه فواره رقص به درستی تنظیم می‌شود. اعتقاد ما بر این است که در این مرحله شما در زمان صرفه‌جویی کرده و در زمان کم‌تر کار با کیفیت ارائه دهید.

اجرای یک نمایش غیر موسیقی

آبنماها معمولا بدون موسیقی اجرا می‌شوند. موسیقی در مواقع خاص به کمک ما می‌آید. برای آبنماهای غیرموسیقی و آبنماهای موزیکال که بدون موسیقی عمل می‌کنند یک ویژگی آب را به نمایش می‌گذاریم که با موسیقی پشتیبانی نمی‌شود. اما جت و روشنایی هماهنگ عمل می‌کنند. در حالی که آبنما در حال کار است و مرتبا تکرار می‌شود. برای بیننده به اندازه کافی زمان می‌برد تا نتواند توالی آن را به خاطر بسپارد.

آبنما | ایران فانا

تنظیم نمایش آبی موسیقی

پس از تنظیم منطقه باید برنامه‎ریزی‌های لازم را انجام داد که چگونه جت‌های آبی را برای رقص انتخاب کنیم که بستگی به موسیقی انتخابی دارد. برای انجام این کار نرم‎افزار موسیقی، چراغ‌ها و جت‌ها (پمپ‌ها، مبدل‌های فرکانس یا دریچه‌های الکترومغناطیسی) به طور متوالی عملیات را اجرا می‌کنند، تا تمام اجرا کاملا هماهنگ کار کند. این نقطه‌ای است که خلاقیت و تجربه برنامه‌نویس در آن تاثیر دارد.
امروزه انواع آبنماها نظیر آبنمای کف خشک، ریتمیک و … برای زیباسازی فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر فوق‎العاده‎ای بر روی آرامش مخاطب می‌گذارد.

3 پاسخ
  1. خداداد خوشدل
    خداداد خوشدل گفته:

    اگر خواسته باشیم آبنمای رقص موسیقی محلی خواف مثل نوایی را در مجموعه پارک بانوان شهر نصب کنید از صفر تا صد چقدر هزینه داره

    پاسخ
    • مدیر فانا
      مدیر فانا گفته:

      با سلام.
      پاسخ به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
      همچنین جهت ارتباط سریع تر می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید.
      با سپاس.

      پاسخ
    • مدیر فانا
      مدیر فانا گفته:

      متاسفانه آدرس ایمیلی که وارد کردید قابل دسترسی نبود.
      لطفا با 03133932307، داخلی 0 (واحد بازرگانی) و یا شماره ی 09135565428 (واحد طراحی) تماس بگیرید.
      با سپاس.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *